روايات

رواية احببني مجنون الفصل الثاني 2 بقلم الينور

رواية احببني مجنون الفصل الثاني 2 بقلم الينور

رواية احببني مجنون البارت الثاني

رواية احببني مجنون الجزء الثاني

رواية احببني مجنون الحلقة الثانية

….نعممممممم
لسه هبص ورايا لقيته اختفي
كنت هتجن =لا لا لا انا اكيد بحلم وهصحي من الحلم دلوقت ده مش طبيعي طيب بيطلب قهوه كان طلب عصير مثلا
=عاااااااااااااااااااااااااااااااااا
=ايه يابنتي ده يادوبك حطيت ايدي علي كتفك ايه اللي واخذ عقلك كده
انا حطيت ايدي علي قلبي بحاول اجمع نفسي اللي فجأه اتقطع …
=الله يسمحك ياغاده قطعت.ليا الخلق
غاده بصتلي باستنكار واضح اوي علي ملامحها
=طيب يلا يا ست المخضوضه علشان نسلم ونرووح
لحسن الواحد هيموت علي النوم
انا مش معاها بصراحه المخلوق ده شغل بالي اوي
لانه بجد غريب

تنفست جامد وقررت اخرجه من دماغي ….
🚌🚌…….
وأخيرا بعد تعب المواصلات قدرت اوصل الحا.ره
لان ببساطه انا عايشه في حاره داخليه (المعصره في محافظه القاهره..بعشق ناسها الطيبين والهدوء
الداخلي )
=اااااااااه
بصيت ورايا ووشي كله احمر وسخن من شده الغضب
وطيت ومسكت الكوره بغضب
=كام مره اقلك ياسيد توقف لعب لما يبقي في ناس معديه كام مره
=خلاص بقي ياابله ندا محصلش حاجه
رميت الكوره ومسكته من تيشرته من فوق وانا وبهز فيه

=بقي العمود الشوكي بتاعي ادشدش وبتقلي محصلش حاجه ياخي منك لله ده انت بسببك بيفتكروني عجوزه كركوبه
وفجأه تتوقفت =ايه الصهد ده
ابتلعت ريقي برعب .=النخله اللي جابت الظل عليا دي مش غريبه
وبرفع راسي ببطأ لفوق وانا ببلع في ريقي بصعوبه
ببص جنمبي علي غاده
لقيتها حطه طرف الدرس في بوقها ويافكيك =اصيله اوي غاده
ولسه هتكلم لقيت نفسي فووووق
=هيييح ياام سيد مش عارفه من غيرك كنت شفت السحاب عن قرب ازاي
طبعاً انا زي صباعها الصغير ما اجيش حاجه في طول ام سيد ولا قوه ام سيد .
اقطع دراعي لو ماكنتش راجل ومحول

وهي بتهز فيا فكراني طياره ورق تقريباً =بتمدي ايدك علي الواد سيد يابت ياندا ده انت امك صلت ودعت عليكي
قلتلها بصراخ=والله هو اللي غب،ي وكان عايز يصبني بالشلل
اسكتله
=لا ياختي ان ابني اذك طالب في مصر
=طيب يا ام سيد نزليني ونشوف الموضوع ده من تحت انا بدوخ من المرتفعات
=ايه اخبااار الجو عندك ياندا
الصوت ده مش غريب عليا .ده جمولتي
=الحقيني ياجمولتي هتموتني ومش هنلحق نتجوز

ليضحك ذلك ارجل الطيب وهو يسعل قائلا =نزليها ياام سيد البنت مش قدك
ام سيد وهي بترميني علي الارض حسيت ان كنت راكبه لعبه العروسه وأخيراً بتقف 🤦
انا وقفت وحاولت الم شويه من كرمتي
قربت من جميل ذلك الرجل الذي يملك من العمر ٨٥
ورغم ذلك يداه بيضاء بشده .ببؤبؤ عينه يميل للبياض وهذا من السن ورغم ذلك رموشه طويله مثل السيف
شعره الذي مازال الي الان يزين رأسه نعم هو نحيف من المرض ولكن رائحه دائماً مسك به بعض النمش البني في يده
لولا بس ان هو رافض انا كنت اتجوزتو من زمان
هيييييح بس هو عمال يتقل عليا
كان يستند علي عصاته ضربني بخفه علي كتفي

=مش هتتهدي بقي
انا ضحكت اوي وقلتله بجد =اوعدك بس بشرط
بصلي بجد ….
قلتله وانا مسكه ايده =تتجوزني ،والا هموت من اثر حبك
يرضيك اموت بسببك ياجمولتي
شد ايده وهو بيضحك وبيحرك رأسه بيأس
=لا حول ولا قوه الا بالله يابنتي ده انا قد جد جدك
صرخت بصوت عالي = حبك غالي وانت اللي في القلب عالي
ورحت اشوف تلك الشجاعه غاده
دخلت عمارتي اللي تتكون من خمس طوابق
وانا اسكن في الطابق الثاني ✨
وجمولتي يسكن في الطابق الاول ……..

اما غاده لا استطيع افرق بيتي من بيتها من كثره ما البيتان مفتوحان علي بعضهم لا تغلق ابوابهم حتي عند النوم
دخلت وحدفت الشنطه بغضب =اطلعيلي ياجبانه
لقيتها خارجه من المطبخ وبتنفخ في طبق شوربه واضح انها رايحه تأكل بطتي
بصتله بغضب بس هي ابتسمت بغباء =مالك ياندا ياحببتي
انا قربت منها بغضب =بذمتك انت اخت انت قد ايه الاخوات بقت واطيه
بصتلي وكأنه مصدومه =الكلام ده ليا
انا رحت وحطيت قبله يلمئها الحب الذي يكنه قلبي
لتلك التي اعيش فقط لانها تتنفس معي نعم انها جدتي
ساعدتها في اعدال جسدها =كانت تعاني من المرض
ولكن كأن أنا من اعاني تأخذ الكثير من الادويه
قد بهتت زهرتي مع ذلك المرض كانت تملك من العمر ٦٠

ورغم ذلك كانها تملك ١٠٠او اكثر لاتتحرك بمفردها
اموت بالبطئ امامها فلم تلبث الا قليل وكانت بكامل صحتها
ومن شهور قليليه اصيبت بالمرض الخبيث ولم املك سوي كلمه يارب التي تهون عليا مصائبي
انا بصتله بحاول امنع دموع ،
=اانا لازم اغير هدومي
طبعاً ماقدرتش اخبي دموعي بس ماتعودتش اعيط قدام اي مخلوق مستحيل حد يكن قدر يشوف دموعي
انا تعودت علي كده ………
دخلت الاوضه بتاعت ومحستش بنفسي غير وانا
بحضن المخده وبكتم فيها صوتي وبعيط بكل قوتي
= وبشر الصابرين الذين اذا اصبتهم مصيبه قالوا إن لله وإن إليه راجعون)
هذا كان صوت عمو خالد فاتح دكان منظفات صغنن
بس كبير برضاه

عمو خالد اصيب ببطر احد قدمه في حادثه حيث كان يعمل في سواق ورغم ذلك دائما تشعر انه اغني العالم
بذلك الكنز الذي يملكه كنز الرضي
مسحت دموعي ورحت اسمع له انا متعوده انام علي صوته
هو كل يوم الساعه واحده يبدأ يرتل القرآن وينشد في حب الرسول
بس النهارده مش جيلي نوم سندت بكتفي علي حائط
البلكونه وبقيت بسمع له بتمعن طبعاً مش وحدي شباب المنطقه كلهم ملتمون حاوله

حاولت اكابر دموعي بس غصبه عني راحت مني ذكري
غلبه كبريائي اللي تعبت اوي وانا ببنيه
فلااااااش ✨
:ماما ارجوكي ماتسبنيش انا محتجالك اوي مامي تعالي نامي معايا انا خايفه انام وحدي
باااااااك ✨
فقت من شرودي علي صوت يأتي من البلكونه
التي امامي مباشره
=مبحبش الدموع . ودبس شكلك حلو وانت بتعيطي
انا محستش بنفسي غير وانا=عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
___________________

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببني مجنون)

اترك رد

error: Content is protected !!