روايات

رواية زواج أطفال 3 الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج أطفال 3 الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج أطفال 3 البارت الحادي والثلاثون

رواية زواج أطفال 3 الجزء الحادي والثلاثون

رواية زواج أطفال 3
رواية زواج أطفال 3

رواية زواج أطفال 3 الحلقة الحادية والثلاثون

لمار.. خلاص اللي يريحك
مازن.. انتي راحتي
لمار اتحرجت وبصت في الارض
وراحت قعدت علي الكرسي هو ابتسم وبص قدامه تاني محبش يوترها
وبعد شويه حد دخل ببوكيه ورد
لمار.. هو انت
مازن انتبه لقاه فارس قلب عينه بملل وابتسم بسخريه
فارس نزل البوكيه علي السرير جمب مازن ومد ايده .. انا قولت زيارة المريض صدقه فجيت اشوفك شريكي وصاحبي الف مليون حمد لله على سلامتك
مازن ممدش ايده ليه قام فارس حاطهها في جيبه .. ماشي اكيد مش عارف ترفع ايدك بس
مازن قام شايل بوكيه الورد روماه في الزبالة .. لا برفعها عادي
فارس ابتسم وكان بيحرك لسانه علي اسنانه من جوا بوقه عارفين الحركه دى 😂 وبعدين وجه نظره ل لمار اللي مستحق. راه
فارس.. ازيك عامله ايه

 

لمار.. زي مانت شايف
فارس.. امم حلو شايفك قمر بصراحه
كفي كفي علي هذا الحد وكاد مازن انا يقت. له ويرتكب جر. يمه الان كور ايده بعصبيه
لمار مسكت ايده بسرعه وحطت ايدها التانيه علي خده.. اهدي يا مازن الحركه مش حلوه عشانك
فارس.. ايوه عشان انت متعور جامد شكلك كده
لمار بصت في عيونه بغل.. منهم لله اللي كانو السبب
فارس لسه هيتكلم…
مازن.. لو خلصت الزيارة اللي مش مرحب بيها دي ف أنا بقول يابخت من زار وخفف
فارس راح عنده وهمس في ودنه.. فكرت في كلامي ولا عايزني اجي ازروك كتيرر هنااا فاهم قصدي ايه دي كانت قرصة ودن بس
مازن.. وانا قولتلك ردي ايه
فارس اتعصب من بروده ووقف بضيق.. طيب اشوفك مره تانيه وبص ل لمار سلام ياقمر
لمار بصتله بقرف
مازن كان متضايق جداً منه وحاسس انه متكتف نفسه يمو. ته من الضر. ب وياخد حق كل خبطه اخدها من الرجاله بتوعه
لمار.. هو السبب صح؟

 

مازن هز راسه بنعم
لمار.. كنت حاسه دا بجح بجد ازاي جاله عين يجي هنا
مازن.. اديكي قولتي بجح كبري دماغك من الموضوع ده انا مش عايز اتعصب حاسس صدري وجعني
لمار.. انت كويس انادي الدكتور يشوفك
مازن.. لا مش مستاهله
بعد مرور ساعه صمت مازن بيفكر ولمار سرحانه الباب خبط
ايلين.. يا علي النااس التعبانه
مازن.. لا انا كويس يختي
ايلين.. برضو لسه فيك العاده دي تكون مش قادر وبتعافر الف سلامه عليك ياحبيبي
مازن.. الله يسلمك امال يوسف فين
ايلين.. قالي هجيب قهوه لينا واجي
مازن.. يسلام قهوه
ايلين.. مش ليك يا بابا انت هتشرب عصير يا عيان يا مريض
مازن ضحك.. اي الذل ده
ايلين.. مالك يا لمار ساكته ليه الواد ده مزعلك
لمار.. لا مفيش حاجه انا تمام

 

مازن حس انها زعلانه ف لاحظ انه قاعد يهزر مع ايلين وسايبها
يوسف دخل سلم عليهم وشربوا القهوة وقعدوا يتكلموا في الكليه وكدا
عز ورحيم وريناد جم
رحيم.. متجمعين اهو انا قولت هاجي الاقيك غلبان لوحدك
مازن.. لا متخفش لمار مش سيباني
عز.. ربنا يباركلكم في بعض
ريناد.. حمد لله على السلامه يا مازن
مازن.. الله يسلمك ياعروسه
عز.. عروسة أي بقي الفرح هنأجله
مازن.. ليه لأ طبعاً مينفعش اعملوه انتا دلوقتي هو صحيح فرحي كان معاكم بس هعمل ايه الحمدلله
ريناد.. لا مينفعش نعمل حاجه وانت تعبان روق كده والفرح يتأجل عادي
مازن.. والله أبداً القاعه اتحجزت والمعازيم والتذاكر كمان مينفعش كل ده يتلغي في يوم يا عز انا ولمار ان شاءلله فتره كده ونعمل فرحنا لكن انتم متأجلوش العيله كلها هتحضر وانا عادي يعم فيها ايه ساعتين هقعدهم لوحدي ماتقول حاجه يا رحيم
رحيم.. بصراحه هو معاه حق صح يجماعه

 

يوسف وايلين وافقوه ولمار كمان
ريناد.. بس
مازن.. خلاص الموضوع منتهى
لمار.. خلاص بقي يا ريناد انا اصلا مش هسيب مازن لوحده متقلقوكش عليه يعني وبعدين اصلا مش عايزة فرح احنا كده كده مكتوب كتابنا في حفله قدام النااس كلها يعني يعتبر فرح ف عادي
رحيم.. والله انتي بت اصيله تعالي هاتي حضن
مازن.. ايه ياعم مش للدرجادي
رحيم.. اختي يلا في ايه
مازن.. اختك ازاي يعني متخرجنيش عن شعوري
رحيم.. وانا جوايا ست مؤدبه
كلهم انفجروا في الضحك ومشيوا بعد العصر
عز.. هتيجي تروحي يا لمار انتوا بتقولو عمي مالك جاي ياخد مازن كمان شويه
لمار بصت لمازن بحيره هي مش عايزه تسيبه
مازن.. لو هينفع يعني…
ريناد.. خلاص يا عز في ايه ما تسيب مراته معاه

 

رحيم.. خلاص خليكي يا لمار لو هتروحي معاه انا هبلغ بابا وجدو تمام
لمار.. تمام
مشيوا وبعدهم يوسف وايلين مالك طلع .. انت لسه ملبستش ليه
مازن.. الشباب كانو هنا لسه نازلين يلا هلبس اهو مالك ساعده عشان يقلع البتاع اللي هو لابسه بتاع المستشفي ده
لمار اتحرجت ولفت وشها
مازن… لا يا بابا انت هقدر البس تيشرت الجرح وجعني وايدي مش قادر احركها هات قميص
مالك.. طيب ساعده يلبسه وبعدين قفله الزارير ولبس الكوتش
مازن.. يلا يا لمار
لمار لفت وشها واخدت الشنطه
مازن كان ساند علي كتف مالك لان رجله فيها شرخ ومش عارف يمشي عليها
وصل العربيه بعد وقت لانه ماشي براحه راحت فتحت الباب ركب وهي ورا ومالك ساق
******•♡♡♡♡♡♡*********
عمران.. مفيش مشكله لو هتفضل معاه كام يوم لما الفرح يعدي لان اكيد اهله هيحضروا وهو هيبقي لوحده
رحيم.. براحتها بقي
عز.. انا حاولت اقنعه نأجل مرضاش
عبد الرحمن.. والله شاب محترم
عمران.. فعلاً هو ولين ونعم التربيه

 

ريناد.. امال هي فين
انس.. كانت عايزة تكون موجوده مع مازن لما يرجع انا وديتها وبليل هروح اجيبها
صفاء. ربنا يشفيه يارب ويحفظه ويبارك في شبابه هو وولادنا
هدي وامينه .. يارب
*******♡♡♡♡♡♡******
معتز.. يعني مش حابه ناخد خطوه للخطوبه
رحمه.. لسه شويه وبعدين اهلي ميعرفوش لسه وانت عارف ان العلاقه بينا متوتره ازاي
معتز باس ايدها.. اللي يريحك ياحبيبتي المهم انك جمبي
رحمه ابتسمت هي فعلاً ابتدت تحبه وترتاح ليه
*****•♡♡♡♡♡♡♡•******
لين كانت قاعده جمب علي السرير ولمار علي الكرسي ومالك واروي وزين علي الصوفايه ولين الكبيره علي السرير الناحية التانية
مازن.. مانتوا قاعدين شويه وراكم ايه يعني
زين.. انا ظهري وجعني من القعدة والله هقوم انام يلا يا لين
مازن.. ما تسيبها ياجدو الله
زين.. بس يالا انت هتحفل عليا انت عارف اني مقدرش انام وهي مش جمبي
لين بتصفير.. يا جدووو يا جااامد
مازن.. عبد الحليم وشاديه يولاد

 

لين الكبيره خبطته في صدره.. سعاد حسني يا واد
مازن بوجع.. ااه يا تيته
اروى.. بطل تمثل عليها اصل هتصدق
لين ضحكت وباسته من خده.. تصبح علي خير يقلب تيته
مازن.. وانتي من اهلو ياقلبي
زين.. طيب انا وانت والزمن طويل عمال تعاكس فيها روح يخويا حب مراتك وسيب مراتي في حالها
لمار ضحكت وهو خد لين وخرجوا
اروى.. يلا ياحبيبي هسيبك ترتاح لو عوزت حاجه رن عليا
مالك.. تصبح على خير
لين.. استنوا انا نازله معاكم انس جاي ياخدني
لمار كانت محرجه جدا.. احم اجي معاكي
لين بصت لمازن وضحكت.. تيجي فين يابنتي اقعدي مين هيرعي الغلبان ده امال هو متجوز ليه عشان حد يهتم بيه اقعدي اقعدي انا جبتلك هدوم معايا عندك اهم في الدولاب ولو احتاجتي حاجه اوضتي جمب مازن علي طول شوفي اللي انتي عاوزاه
لمار.. شكرا تعبتك معايا سلميلي على اللي في البيت
لين.. الله يسلمك تصبحوا على خير
مازن ولمار.. وانتي من اهله
مازن ريح ظهره لورا.. اااه مش قادر

 

لمار.. حاجه تعباك
مازن.. كل حاجه تعباني
لمار.. ازاي مانت كنت كويس دلوقتي اتصل بحد طيب
مازن.. لأ لأ بس من القعدة روحي غيري الحمام اهو علي اليمين
دخلت غيرت وخرجت بيبجامه لونها وردي فاتح وسايبه شعرها قبل كانت عملاه ديل حصان
خرجت بهدوء وهي بتعدل شعرها ورا ودنها بإحراج
مازن بصلها شوية بعدين هى اتكلمت.. محتاج مني حاجه ولا اروح انام
مازن.. محتاج حاجه!! محتاج حاجات دا احنا ليلتنا طويله
لمار.. نعم؟
مازن.. محتاج اغير هدومي وادخل الحمام واغير الجرح واخد الدوا وانام
لمار.. طيب تعالي اسند عليا هساعدك تروح الحمام
سند عليها كان طويل عنها قرب من راسها وغمض عينه ريحتها كانت جميله اوى
دخلت معاه عند الباب وبعدين خرجت تاني
بعد دقايق سمعت صوت المايه
لمار.. انت بتاخد دش يا مازن!!!!!
مازن.. ايوه ليه
لمار.. ليييه الدكتور مش قالك متجيبش ميه علي الجرح عشان هيتعبك خلص بسرعه متطولش
بعد عشر دقايق سمعت صوته راحت عند الباب.. لا متقوليش هاتي فوطه
مازن استغرب وبعدين ضحك.. لا هنا فوط فتح الباب نص فتحه وطلع راسه غمزلها مش بتاع الحركات دي وكمان كتفي وجعني مش هقدر اشدك

 

لمار اتحرجت ووشها احمر.. امال عاوز ايه
مازن.. هاتي بنطلون
راحت جابته ورجعت علي السرير قعدت تاني
خرج وهو ساند على الحيط وحاطط الفوطه حوالين رقبته وشعره مبلول وبينزل ميه شكله كان حلو جدا بالنسبة لها سرحت فيه شويه وبعدين فاقت قعد علي السرير وهي قامت
مازن وهو بيمدد رجله في الدرج عندك الحاجه
جابت علبة القطن والدوا وراحت علي طرف السرير بدأت تشيل اللزق بتاعه وايدها بترتعش من التوتر خصوصا انه كان من غير تيشرت
اصدرت رد فعل تلقائيّ وقالت.. تؤ شعرك عمال ينزل ميه مسكت الفوطه وقعدت تنشف شعره وهو مغيب عن الواقع اصلا سرحان في حركة عينها وتعابير وشها وهي بتتكلم
لمار.. مش قولتلك متاخدش دش عشان هتتعب وكمان الجو برد والدكتور محذرك لما تسخن دلوقتي والجرح يلتهب هتبقي مبسوط يعني وانت اصلا مش قادر خلقه انت بتعمل كده ليه معقول مش خايف علي نفسك خالص
كان مركز مع حركة شفايفها وهي بتتكلم بسرعه وشكلها وهي متعصبه شعرها اللي بيطير علي وشها وترجعه ورا ودانها تاني واخيرا قربها منه كانت قريبه جدا منه
مسك ايدها وشدها شويه ناحيته هي اتحرجت .. مم ما
حط ايده علي بوقها.. ششش وبعدين شال ايده بهدوء من علي شفايفها
مازن نبضات قلبه زادت اتوترت حست انه ممكن يقرب منها اكتر وبعدت شويه . اا يلا عشان اغيرلك علي الخياطه
مازن اتنهد وحط ايده على رقبته وحركها يمين وشمال وبعدين سند راسه لورا وقرر انه يغمض عينه عشان ميتهورش
لمار بدأت تشيل اللزقه تاني براحه بس هديت شويه لما غمض عينه وتوترها خف
مازن حس بوجع جامد فمسك ايدها ضغط عليها
ابتسمت وفضلت ماسكه ايده وبتحط المطهر بالايد التانيه وبعدين شالت ايدها عشان تعرف تحطله لزقه جديده
لمار.. بس كده خلصت اي رأيك انفع ممرضه
مازن فتح عينه.. تنفعي اه بس ليا بس
لمار بمرح.. يسلام اشمعنا
مازن.. عشان مينفعش تقربي من حد غيري او تلمسي حد غيري او
لمار.. او تمسكي ايد حد غيري عارفه التكمله بس علي فكره مش بتخوف للدرجادي عشان تمسك ايدي كده
مازن ابتسم.. تمام بس مكنتش هقول كده
لمار بفضول.. امال
مازن شاور على الدولاب.. هاتي تيشرت من عندك
قامت جابته وساعدته يلبسه مازن.. اااه صعبه دي
لمار.. اجيب قميص عشان تعرف تخلعه حتي
مازن.. لا لا مش مهم بقي
لمار جابت قميص من الدولاب وخلته يقلع التيشرت تاني وساعدته يلبسه وقعدت تقفله الزارير
لمار.. المهم تكون مرتاح

 

مازن.. شكرا يا لمار
لمار.. ولا كأني سمعت حاجه انا هقوم انام لو احتجت حاجه رن عليا
مازن.. ليه انتي هتنامي فين؟
لمار ببراءة شاورت علي مكان اوضة لين
مازن.. لا مينفعش خليكي معايا
لمار بصتله بإستفهام
مازن.. قصدي يعني خليكي هنا عشان جدو وتيته في الاوضه اللي جمبنا هيقولوا ايه وانتي في اوضه وانا في اوضه وكمان لو احتاجت حاجه او تعبت لسه هرن عليكي
لمار بصت حواليها.. تمام نام انت بقا عشان تعبت من القعدة وانا هنام علي الكنبة
مازن.. طيب خدي الغطا من الدولاب تصبحي على خير
لمار.. وانت من اهله
راحت تنام وهو اتعدل ونام
كانت محرجه اول مره تنام برا البيت وكمان مازن موجود معاها وفي اوضه واحده
***♡♡♡♡♡*”””

 

لمار نايمه وبعدين لقت ايد بتحسس علي وشها
لمار.. اممم
مازن.. قومي بقي ايه الكسل ده
لمار.. خلاص يا مازن شويه وهقوم
مازن.. خلاص هعاقبك قرب منها وباسها في خدها وقام شايلها مره واحده
لمار.. مازن هقع نزلني بالله عليك
راح مازن حطها على السرير وحاوطها بإيده وفضل يقرب وهي تبعد
وقام مزغزغها بسرعه وهي تضحك بصوت عالي وبتتلوي تحت ايده
وبتصرخ في وسط ضحكها.. مجنووون
وقعت من علي الكنبه وهي بتقول مجنوون
مازن باستغراب.. مين ده اللي مجنون!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج أطفال 3)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *