روايات

رواية انتقام الجميلة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة البارت السادس والعشرون

رواية انتقام الجميلة الجزء السادس والعشرون

رواية انتقام الجميلة الحلقة السادسة والعشرون

_ أسدددد
قالتها جميلة بغضب عارم
_ جميلة !
قالها أسد بتوتر شديد و نهض سريعا ..
_ اه جميلة ، ايه اتفاجأت ليه ؟ و لا كنت متوقع إنك هتعرف تاخد راحتك مع الهانم
_ ايه اللي بتجوليه ده ؟ ميصحش أكده
قالتها زهرة بخبث و هي تظهر حزنها
_ ايه ده اللي ميصحش ؟ اللي ميصحش إن واحده زيك تكون هنا مع راجل في انصاص لليالي و لا ايه
_ انتي ظلماني والله ، ده أسد زي أخوي ، حرام عليكي
قالتها بخبث و هي تذرف دموع التماسيح
_ أفعي
قالتها جميلة بغيظ شديد ، فنظرت زهرة لأسد بدموع
_ جمييبلة ، خلاص بقا ، اطلعي يلا
_ انت بتزعقلي ؟! ماشي يا أسد

 

 

 

قالتها جميلة بعصبية شديدة و غادرت من أمامهم بسرعة الريح
_ انا السبب ، والله مجصدش اسبب خناج( خناق ) بينكم و افرجكم أكده ( افرقكم )
قالتها بدموع مزيفه
_ خلاص يا زهرة ، يلا ادخلي
قالها أسد بضيق و غادر .. مسحت زهرة دموعها و ابتسمت بخبث :
_ و لسه يا بنت البندر
~~~~~~~~~~~~~~~~
بغرفة أسد & جميلة ..
كانت جميلة تجوب الغرفة بغضب شديد و تتحدث مع نفسها و هي في قمة الغضب ..
_ قاعد الباشا معاها تحت … و انا اللي نازلة علشان أصالحه .. لا و بيزعقلي كمان .. انا اللي غلطانه ، ما كنت اسيبك تولع
_ و ههون عليكي
قالها أسد بابتسامه و هو يدخل الغرفة
_ اه هتهون
قالتها بغيظ
_ بقا كده ، ماشي يا جميلة

 

 

 

_ هتهددني يعني و لا ايه ؟
_ لا و لا ههددك و لا حاجة ، انا هنزل أكمل كلامي مع زهرة بقا
قالها بابتسامه ماكرة
_ اه انزل ، ما القاعدة عجبتك ، اجبلكم لب و سوداني علشان تتسلوا بالمرة
_ اه ياريت و بالمرة هاتي اتنين بيبسي
قالها بابتسامه ماكرة
_ ده انت مستفززززز ، اااااااه
قالتها جميلة بغضب و قد شعرت بالغيظ الشديد و دخلت المرحاض ، اتجه أسد نحو الباب و تحدث بابتسامه ماكرة :
_ طب ممكن سؤال بس ؟ انتي ايه اللي مزعلك ؟
_ أسد متعصبنيش عليك
_ ده انا حتي بفكر لما نتطلق انا و انتي .. اتجوزها
قالها أسد بمكر شديد
لم تعطي جميلة أي رد فعل و لما تتحدث نهائيا ، فشعر أسد بالخوف عليها ..
_ جميلة أنتي سكتي ليه ؟ انتي كويسة ؟

 

 

 

و فجأة نادت جميلة عليه بمكر :
_ أسد ، الحقني بسرعة
فتح أسد الباب سريعا و فجأة انزلقت قدماه و اصتدم بشدة و وقعت جميلة علي الأرض من شدة الضحك ..
_ ااااااه
_ هههههه ، تستاهل ، ابقي وريني بقا هتتجوز ازاي ؟
_ ماشي يا جميلة إن ما وريتك ما ابقاش انا
_ و لا تقدر تعمل حاجة
_ طب أنا هوريكي بقا
نهض أسد من الأرض مسرعا و اتجه نحوها ، فرَّت جميلة من أمامه و ظل يجري ورائها و جميلة تضحك و انتشر الضحك بالمكان ، فأعطاه بريق خاص
_ هههههه ، يا جميلة تعالي ، متتعبنيش
_ ههههه ، لأ ، ابقي ورينا بقا هتمسكني ازاي
و بعد قليل أمسكها أسد و أخذ يدغدغها بمرح
_ ههههههههه ، كفاية يا أسد ،هههههه كفاية ، مش قادرة
_ قولي أنا آسفه
_ هههههههه ، أنا آسفه خلاص بقا ، هههههه حرام عليك
هدأت جميلة من موجة الضحك تلك و نظرت لأسد و عيونها تلتمع ببريق خاص و فجأة ظهر الحزن مكانها ..
_ مالك ؟

 

 

 

_ لا مفيش ، أنا هنام
قالتها جميلة بحزن و اتجهت نحو الفراش .. و نظر أسد لها باستغراب ..
~~~~~~~~~~~~~~~~
علي الجانب الآخر …
_ واو المكان تحفه يا أدم
_ بجد عجبك ؟
_ اوي اوي
_ طب يلا نطلب حاجة بقا
قالها بابتسامه
_ يلا
قالتها نانسي بحماس
بعد قليل جاء الطلب و بدأوا بتناول الطعام ، بالطبع مع بعض الحديث اللطيف .. و بينما هما مندمجان في تناول الطعام أقبلت فتاة نحوهم و علي ثغرها ابتسامه رائعه :
_ أدم !
_ نورا ! عامله ايه يخربيتك ؟ احلويتي كده امتي ، وحشتيني موت
_ هههههه ، الحمدلله ، انت اللي مش بتسأل بس

 

 

 

_ احم ، نورا نانسي خطيبتي ، و دي نورا يا نانسي ..زم..
قالها أدم و هو ينظر لنانسي و قد ابتلع ريقه
_ اه اه عارفاها مش محتاج تقولي ، ازيك يا نورا ، أدم حكالي عنك كتير
_ بجد !! و يا تري بقا قال كلام حلو و لا ؟
قالتها بمرح
_ لا طبعا كلام حلو اكيد زي مثلا إنك كنتي بتحب..
_ نورااااا
قاطعها صوت أحدهم
_ آسفه ، نكمل كلامنا وقت تاني
_ ليه بس ؟ ما احنا كنا بندردش
قالتها نانسي بغيظ … و فجأة اقترب من الطاولة شاب طويل و جسده عريض …
_ انتي فين يا حبيبي ؟ ، بنادي عليكي من الصبح
قالها و هو ينظر لنورا
_ كنت بسلم علي صحابي ، ده أدم يا حبيبي ، صديقي من أيام للجامعه و ده أسامه يا أدم جوزي
_ جوزك ؟!
قالتها نانسي بدهشة
_ اه

 

 

 

سلموا عليهم و بعدها استأذنوا و غادروا .. و كانت نانسي في صدمه تامة و أدم يضحك بشدة علي منظرها ..
_ هههههه ، انتي عامله كده ليه ؟ لو تشوفي منظرك و هو بيقول جوزها ، هههههه
_ انت مش كنت قايل إنها زميلتك في الشغل ، لا و كمان هتخطبها … هتخطبها من جوزها
_ هههههههههههه ، هموووت ، اسكتي يا نانسي والنبي
_ تصدق إنك حيوان ، ضحكت عليا
_ هههههههه ، ما علشان ترجعيلي و تفوقي لنفسك
_ لا والله انا خلاص رجعت في كلامي ، مفيش فرح
قالتها بطفولية
_ ههههه ، بطلي هزار بقا ، خلاص هجيبلك أيس كريم و اصالحك
_ مش كفاية
قالتها بدلع
_ أمال عايزة ايه ؟
_ ندخل سينما و تجيبلي مقرمشات كتير كتير
_ كتير كتير ؟!
_ اه
_ ههههه ، حاضر ، أصل أنا معايا بنت اختي
~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

مر أسبوع تقريبا و تحسنت علاقة أسد بجدته ، أصبح يحترمها و يوقرها بشدة ، و لكن هي لم تبتلع جميلة ..
في غرفة ليلي …
_ الله ، جميل اوي يا ليلي
قالتها جميلة بابتسامه رائعه و هي تدور بالفستان الرائع ..
_ لايج ( لائق ) ليكي جوي ، كأنه مصنوع عشانك
_ مرسي
قالتها جميلة بابتسامه لطيفة و تابعت بحماس :
_ انا هنزل اوريه لأسد ، شكرا أوي يا لولّتي
قالتها جميلة و من ثم هبطت مسرعة لتريه لأسد
_ مجنونة ، بس طيبة جوي
قالتها ليلي و هي تنظر في أثرها بابتسامه
______________________
في الأسفل …
_ كنت عايزة افاتحك في موضوع أكده يا ولدي
_ موضوع ايه ؟
قالها أسد باستغراب

 

 

 

في نفس اللحظة دخلت جميلة و تحدثت بحماس حتي تلاشت ابتسامتها و حماسها
_ أسد شوفت الفستان ..
_ بصراحة اكده يا ولدي ، عايزاك تتزوج زهرة بنت عمك
_ اللي ليلي .. جابتهولي
قالتها بخفوت و صدمه و لم تستطع التحدث بعدها ..
( تخيلوا يا جماعة ، الجدة كانت بتتكلم و جميلة دخلت في نفس الوقت ، يعني سمعت كلام الجده ، جميلة كملت جملتها بخفوت من الصدمه بعد ما استوعبت الكلام اللي الجدة قالته )

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *