روايات

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي البارت الثاني

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الجزء الثاني

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقة الثانية

وفي الوقت ده انا قولت ليه
صباح _ لا بيت اي أنا مش هقدر اجي البيت
امجد _ تاني يا صباح انتي مش بتحرمي ده انا
لسه متكلم معاكي الصبح
صباح _ خلاص خلاص بالله عليك ما تزعل ابعتلي
العنوان وبعدها روحت شقته فتح ليا
امجد _ كنت عارف انك هتيجي ادخلي وبعدها
دخلت وكنت مرعوبه
صباح _ بجد انا خايفه اوي حد يشوفني
هنا
امجد _ هو فيه حد يعرفك بقولك اي

 

 

 

جوزك فين صحيح
صباح _ ده جاي شغل. مكنش ينفع يقعد
مشي عالطول
امجد _ متعرفيش أنا بحبك ازاي غرت عليكي
اوي اول لما جه واخدك من الشغل
صباح _ وانا والله بحبك اوي يا امجد اول مره
احس ان قلبي متعلق بحد كده
امجد _ طيب تعالي معايا جوا وبعدها
دخلوا الاوضه
وفي شقتي مي كانت داخله ومش لقيتنا
كلمتني كان فوني مقفول كلمت زياد
مي _ انتو فين انت مصدقت انك جيت
اخد صباح وخرجت ولا اي ههههه

 

 

 

 

زياد _يا بنتي انا جاي القاهره في شغل وما اعرفش صباح فين رني عليها شوفيها فين
مي _ يبقى نزلت تجيب طلبات وجايه طيب ايه هتيجي تاني قبل ما تسافر ولا خلاص كده
زياد _ هشوف والله واقول لك يا مي بس عايزك تخلي بالك من صباح شكلها مش عاجبني خالص
مي _ بس كده انت تؤمر يا زياد وبعدين حد
يجي من غير ما يجيب هديه معاه برضه
زياد _ والله السفر جه فجاه بس عندك
حق أنا لازم اجيب ليكم هدايه وبعدها
انا دخلت ومي قالت
مي _ اهي صباح جت اهي خلاص شوف
هتعمل اي وابقي قولي ، وقفلت السكه
وإنا قربت عليها وقولت

 

 

 

صباح _ هو انتي كنت بتكلمي زياد هو في ايه مش كل شويه تتصلي بيه
مي _ايه طريقه كلامك دي يا صباح وبعدين انا
كنت بحسبكم مع بعض مالك فيكي اي
صباح _ما فيش بس انا كده كده هطلب الطلاق من زياد ومش عايزاكي كل شويه تكلمي
مي _ايه الهبل ده ليه هو عمل ايه عشان تطلقي
صباح _ انا حره ومش عايزه كلام بقي وبعدها
دخلت الاوضه ولقيت امجد بيرن عليا
امجد _ اخص عليكي يا صباح معقول تمشي
بسرعه كده ، وبعدها أما عيط وقولت
صباح _ مش قادره اصدق اللي انا عملته
ده معقول انا اخون جوزي ، ولقيته
اتعصب وقال

 

 

 

امجد _ مش جوزك أنا اللي هكون جوزك
انتي مش بتحبي ولا عمرك هتحبي
صباح _ ارجوك اوعي تبعد عني يا امجد
امجد _ معقول يا قلبي فيه حد يقدر يبعد
عن حبيبه ، وعدا كام يوم وفي يوم
كنت رايحه المكتب ولقيت اسماء بتقولي
اسماء _رايحه فين يا صباح
صباح _ايه طريقه كلامك دي داخله عند امجد المكتب في حاجه ولا ايه
اسماء _, يا خرابي عليك يا امجد انت كل حاجه كده انا فيها هو ما اتصلش بيكي وقالك انك انتي مرفوده
صباح _ ايه الكلام الاهبل اللي انتي بتقوليه ده ازاي يعني
اسماء _ والله يا بنتي لقيته النهارده بيقولي ان انت مش جايه الشغل تاني وجاب مكانك واحده جديده وفي الوقت ده خرجت منار من مكتب
امجد وقالت

 

 

 

 

منار _ انا اتفقت على كل حاجه مع استاذ امجد وباذن الله اصبت في شغل القديم وهاجي بكره باي باي يا اسماء
اسماء _ مع السلامه يا حبيبتي تنوري الشركه
وبعدها مشيت وانا زعقت وقولت
صباح _ ايه الهبل ده انا مش فاهمه اي حاجه
وبعدها لقيت امجد خارج وبيقولي
امجد _ في ايه صوتكم عادي ليه وانتي ايه اللي جابك هنا اسماء مقالتش ليكي ان انتي مرفوده
قربت منه وقولت
صباح _ امجد انت اكيد بتهزر مش كده انا لحد امبارح بالليل كنا عمالين نتكلم مع بعض
اسماء _ طيب انا هروح اعمل نسكافيه يا استاذ امجد وبعدها مشيت
امجد _ بقولك اي بصراحه كده فكرت وقولت لنفسي انت ايه اللي يربطك بواحده زيتي دي واحده عملت كده وهي متجوزه مش يمكن لما انت تتجوزها تعمل كده تاني
صباح _ بس انت عارف ان انا بحبك

 

 

 

امجد _ الحب مش كل حاجه احنا نمشي مع بنات اه انما يوم ما نتجوز نتجوز الخام اللي عمرها ما عرفت حتى قبلنا
صباح _ اه يا واطي ربنا ما هتعرف انا هعمل فيك ايه
امجد _ بقولك ايه يا شاطره بلاش طريقه كلامك دي انتي ما تعرفيش انا اللي ممكن اعمل معاكي ايه انا وصلت لايميل جوزك ممكن ابعث له فيديو وانت موجوده في شقتي وبتعملي معايا بس انا كنت مصور الكلام ده
صباح _ منك لله يا بعيد
امجد _ امشي يا صباح واحسنلك تنسي كل حاجه علشان ما اعملش ليكي مشاكل
وبعدها مشيت وروحت البيت ولقيت مي قاعده
واول لما شافتني قامت
مي _ ايه ده في ايه مالك راجعه بدري وبعدين شكلك عامل ليه كده
صباح _ ارجوكي أنا مش عايزه اي كلام خالص
وبعدها دخلت الاوضه وفضلت اسبوع
في اوضتي مش بكلم حد وكان زياد
كل يوم يكلمني ومش برد وفي يوم
رديت عليه

 

 

 

زياد _ والله يا صباح مش هطول معاكي بس طمنيني عليك بس مي بتقولي ان انتي مخنوقه ما تعرفش مالك
صباح _ محتاجه ليك جنب يا زياد يا ريت تنزل
وهو كان فرحان وقالي
زياد _ معقول الكلام ده ليا انا انت بتقولي ليا ان انتي محتاجاني تعرفي يا صباح انا عمري ما سمعت منك كلمه حلوه
صباح _ حقك عليا يا زياد والله العظيم انا عارفه ان انا غلطت في حقك ياريت تسامحني
زياد _ يسامحك يا حب عمري ربنا يخليك ليا وما يحرمني منك ابدا اول ما تيجي فرصه أن اجيلك زياره هاجيلك والله
صباح _ ياريت يا حبيبي وبعدها قفل وانا قومت
اصلي ومش بقيت بخرج من الشقه خالص
وفي يوم دخلت مي وقالت
مي _ هو انتي هتفضلي عايشه لوحدك كده يا بنتي انا معاكي في الشقه اتكلمي معايا ده انا اختك الوحيده
صباح _ معلش انا ان شاء الله هبقى كويسه بس بجد انا مخنوقه دلوقتي
مي _ طيب ما تقوليلي مالك

 

 

 

صباح _ مش هقدر اتكلم في حاجه بس كل اللي هقدر اقوله ليكي ان انا غلطت بحقي زياد قوي بجد هو انسان كويس وانا ما كنتش شايفه ده
مي _ كلنا بنغلط يا صباح بس المهم ان احنا نتعلم الغلط وما نكرروش تاني وبعدين زياد
بيحبك اوي والله ياريت انتي كمان تحبي
صباح _ اكيد ده اللي هيحصل
و زياد الراجل اللي كان شغال معاه راح
وهو كام خايف اوي ومش عارف
هيعمل اي وفي يوم راح للمحامي وقالو
زياد _مساء الخير يا فندم انا راجع مصر وكنت عايز اعرف هتعوز مني حاجه ولا لا قبل ما امشي
المحامي _هتمشي تروح فين يا زياد مش في وصيه لازم تتفتح الاول
زياد _ معلش هو انا مالي ومالي الوصيه وبعدين الورثه مش هيكملوا في شركه ثاني وانا سمعت الكلام ده أنهم هيقفولها
المحامي _ بدر بيه كتبلك جزء من الوصيه ومش هينفع اني اقولك عليها الا لما الكل يتجمع

 

 

 

زياد _ كتبلي انا طب كتبلي ليه
المحامي _ والله ليه دي بتاعته هو بس انا شايف ان انت كنت انسان امين وكنت ذراعه اليمين وتستاهل انك تاخذ نصيبك
زياد _ الحمد لله والله ما تعرفش انا كنت خايف ازاي لاني كنت عارف ان انا مش هلاقي شغل
وبعدها عدا شهر وانا كنت في الشقه ولقيت
الباب بيخبط وفتحت
صباح _ ايوه مين حضرتك وعايز ايه
السواق _انا سواق بدر بيقل شغال عنده جوز حضرتك زياد هو نزل مصر بس مش هينفع يجيلك هنا وقالي ان اجيب حضرتك واختك
ليه
صباح _ وانا اضمن منين الكلام ده وبعدها
طلع السواق موبايله واتصل ب زياد
المحامي _ الو يا استاذ زياد انا بقول المدام وهي مش راضيه تتحرك انا مع حضرتك تقولها
اخد الموبيل وقولت
صباح _ هو في ايه يا زياد بالظبط ومين ده

 

 

 

زياد _حبيبتي لما تيجي هفهمك على كل حاجه هاتي مي وتعالي معاا بس ما تخافيش
وفعلا لبسنا وروحنا واول لما دخلنا الفيلا
لقينها كبيره اوي
مي _الله يا بت يا صباح شايف الفيلا حلوه ازاي
صباح_بيتنا احلى بلاش تبصي لفوق علشان ما تتعبيش يا مي
مي _ هو حتى الحلم حرام يا شيخه خليكي متفائله شويه وبعدها نزل زياد من الدور
اللي فوق وجريت عليه وقولت
صباح _وحشتيني قوي يا زياد عامل اي يا حبيبي
زياد _ بخير والله ازيك يا مي عامله اي
مي فضلت تبص للفيلا وتقول
مي _ والله يا زياد كنت كويسه قوي قبل ما اشوف الفيلا دي ما اعرفش ايه اللي حصلي بجد تجنن
زياد _ يعني ذوقي حلو كنت خايف انه مش يعجبكم انا هنا فب مصر بقالي كام يوم .بس قولت مش هبعت ليكم الا لما اخلص الفيلا

 

 

 

صباح _ انا مش فاهمه اي حاجه هو ايه علاقتنا بالفيلا اصلا
زياد _ بعتنا ياقلبي ولا بمعني اصح بتاعتك
انتي لأن انا ناوي اكتبها ب اسمك
وانا فرحت اوي وقولت ليه
صباح _ طيب ازاي بس
زياد _ هبقي اقولك علي كل حاجه بعيد
مالك يا مي شكلك عامل كده ليه انا
قولت انك هتفرحي لما تعرفي
مي بزعل _ ومين اللي قالك ان انا مش فرحانه ربنا يخليك ليها الفيلا حلوه قوي
صباح _ والله انا مش عايزه اي حاجه من الدنيا الا وجودك في حياتي يا زياد وبعدها طلعنا اوضتنا
ومي كمان وبعدها زياد قالي
زياد _ معلش يا حبيبتي هسيبك شويه علشان خاطر لازم انزل اشوف موضوع الشركه اللي بفتحها هنا
صباح _ وانا هاخد مي واروح الشقه اجيب بس شويه حاجات منها
زياد _ براحتك يا حبيبتي بس خلي السواق معاكم

 

 

 

 

وبعدها نزل زياد
وانا روحت الشقه ودخلت اوضتي ولقيت رقم غريب بيرن عليا
صباح _ الو ايوه مين معايا
امجد _معقول نسيت صوتي قد كده كرهتيني في اللي عملته بس انا مش عارف انساكي
صباح _ هو انت اتجننت صح انت ازاي تتصل بيها تاني
امجد _ وحشتيني قوي يا صباح ونفسي اشوفك
صباح _ بقولك اي انساني احسن وربنا لو ما بعت
عني متعرفش أنا هعمل فيك اي وبعدها
قفلت السكه في وشه لقيته بعت
ليا صورتي وبيقولي
امجد _ فاكره الصوره دي كانت امتى بالظبط
هههههه وبجد كنت خايفه يعمل اي
حاجه انا فعلا حبيت زياد ومش عايزه ابعد
عنه وفي الوقت ده لقيت مي

 

 

 

داخله قولت ليها
صباح_تعالي يا مي مش عارفه ليه بقيت حاسه ان شكلك متضايق هو في حاجه حصلت
مي _ اسمعي يا صباح انتي لازم تطلقي من زياد
صباح _ليه يا مي هو عملك حاجه
في اي
مي _ مش هو اللي عمل انتي اللي عملتي انتي انسانه مش كويسه وما تستاهليش واحد زي ده
صباح _ هو فيه اي بالظبط فهمني ، ولقيتها
طلعت الفديو اللي كان في شقه امجد وقالت
مي _ ازاي اضرب بصي في وشي وتقولي ليه بحبك وانتي خونتي ، وانا اول لما شوفت
الفديو قومت وقفت وقولت ليها
صباح _ هو الفيديو ده وصلك ازاي مين اللي بعته ليكي
مي _حبيب القلب اللي اسمه امجد اصل انا اول ما شفتك مخنوقه ومتضايقه ورجعتي من الشغل وصلتله وعرفت منه انتي كنت بتعملي ايه معاه علشان كده رماكي يا رخصيه
صباح _ والله انا عارفه ان غلط ونمت علي
اللي عملته ارجوكي امسحي الفديو ده
مي _ قولتلك مش همسح الفيديو الا لما تطلقي

 

 

 

 

صباح _ حرام عليكي ازاي عايزني أطلق من جوزي انا فعلا غلط زمان بس دلوقتي والله بقيت بحبه
مي _ واللي بتحبه تخونه برضه ها قولتي
اي قدامك حل من الاتنين يا تطلقي من جوزك
وانا اتجوزوا يا اما هروح واوريي الفديو ده
وبعدها مسكت الموبيل وقالت
مي _ خلاص نبعد الفديو بقي ل زياد ونشوف
رده وفعلا فتحت الواتس وبعدها حصل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غلطه دفعت تمنها حياتي)

اترك رد

error: Content is protected !!