روايات

رواية شعاع من نور الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور البارت السابع عشر

رواية شعاع من نور الجزء السابع عشر

شعاع من نور

رواية شعاع من نور الحلقة السابعة عشر

يوسف حاااااااااااااااسب
لمار فوقي فوقي وجه الامن مسك محمود بعد م كان عاوز يضرب يوسف لمار اخدت الضربه في بطنها
يوسف….. اسعاااااااااااااف بسرعه لمار خليكي معايا بصيلي متقفليش عيونك
لمار بصوت شبه مسموع.. متخافش هفضل معاك وغابت عن الوعي
فاطمه… بسرعه بسرعه يايوسف الاسعاف جات متخافش هتبقي كويسه
جات الاسعاف واخدت لمار وفاطمه بلغت اهل لمار بالي حصل جم الاهل بنتي بنتي مالها حصل اي لبنتي
فاطمه…. متخافيش ياطنط بنت حضرتك كويسه اهدي علشان خاطري
نورا…. حصل اي يافاطمه قوليلي
فاطمه…. بعدين هقولك الي حصل بس خلي طنط وعمو ميقلقوش وهي هتبقي كويسه
الدكتور خرج الاب والام جريوا عليه
الام بخوف…. بنتي بنتي مالها يادكتور ارجوك هي كويسه
الدكتور… الحمدلله هي بخير شويه وهتفوق من البنج كان جرح سطحي الحمدلله ادعولها وشويه علي م البنج يروح هننقلها اوضه عاديه واطننوا عليها

 

فاطمه.. . الحمدلله الحمدلله
نورا….. الحمدلله تعالي ياماما اقعدي بابا خلاص هي بقت كويسه اهدي علشان صحتك
الاب…… مش عارف كنت خايف اخسرها الحمدلله انها جات علي قد كده اي الي حصل لبنتي
فاطمه… بس ده الي حصل
الاب….. هو فين دكتور يوسف
فاطمه…… في الجامع اول م جه نزل علشان يصلي ويدعلها
الاب…. ربنا يحميه
فاطمه….. اللهم امين
جه يوسف ووالد لمار وامها شكروه وجه وقت انهم يدخلوا دخلوا الكل حتي يوسف كان زعلان اوي عليها واول مره يحس انه خايف يخسر حد كده
يوسف….. الحمدلله انك بقيتي كويسه ياانسه لمار
لمار….. الحمدلله يادكتور
الام…. بنتي حبيبتي الحمدلله انك بخير هيدفع التمن غالي الحيوان الي عمل فيكي كده
لمار…. اهدي ياماما علشان خاطري اهدي محصلش حاجه ربنا سترها
الاب…… الحمدلله عارف ان ربنا سترها بس لازم ياخد جزاته كان حد فيكم هيموت لولا ستر ربنا عليكم
نورا….. الحمدلله انها جات علي قد كده بلاش الكلام ده دلوقتي خليها ترتاح

 

فاطمه….. الف حمد لله على سلامتك ياحبيبتي خضتينا عليكي قومي انتي بس وهعزمك علي كوارع ترومي عضمك
يوسف… كوارع منك لله يابعيده هتموتي البت الغلبانه
الاب….. انتم خوات ولا اي
يوسف….. ايوه بس من امهات مختلفه
لمار فرحت اوي انه قال كده ونورا لحظت كده وفرحت لاختها وان ممكن يحصل حاجه بينهم
الكل ضحك عليهم ويوسف استأذن علشان يمشم
فاطمه سلمت علي لمار وحضنتها ويوسف قالها هاجي اطمن عليكي بكره يالمار
لمار…… ملوش لزوم يادكتور
يوسف…. اسمي يوسف بلاش دكتور دي
لمار… حاضر
يوسف… مع السلامه ياجماعه
رجعم البيت وحكت فاطمه كل حاجه لامها ورنت علي البنات تطمن عليهم وبعتت ليهم المحاضرات وجه تاني يوم يوسف اطمن علي لمار وفضل يتكلم معاه واستأذن ومشي خرجت لمار من المستشفى وتمر الايام مع استمراريه كلام يوسف مع ذياد بس لحد دلوقتي ذياد ميعرفش حاجه يوسف اتعلق بالمار جامد اوي والبنات بقت كل واحده فيهم حامل تفوت السنتين وجه وقت تخرج

 

فاطمه….. مش مصدقه ان خلاص النهارده التخرج
منه….. ولا انا بس هههههه ومعايا ابني ادهم
فاطمه…. حبيبب خالتوا ده ياناس هنجوزه زينه بنت احمد اخويا
كوكي…… لا مش موافقه
منه…… ليه ياحبيبتي مش قد المقام ولا اي
امل….. هتشتغلوا شغل الحموات من دلوقتي ولا اي اسكتي انتي وهي
منه…. خلاص هاخد مليكه لادهم
امل….. لا ياحبيبتي مش عاوزه بنتي هتفضل معايا مش هجوزها
فاطمه….. باااااااااااااااس اسكتوا ادوا العيال لجوازكم ويلا علشان الحفله
استلمت البنات شهاده التخرج وكان يوسف محضر مفاجأة للمار اخد المايك وبداء يتكلم كده الدفعه الحلوه اتخرجت بس الصراحه انا عاوز اعترف بحاجه كده لمار ممكن تيجي هنا لو سمحتي
لمار بدهشه….. حاضر
جات لمار ويوسف قعد علي رجله قدامها وقالها تتجوزيني
لمار مش مصدقه الموقف الي قصادها وان صلاتها ودعاءها ان ربنا يكون كتبلها الخير في يوسف اتحقق لانهم اتقربوا من بعض اوي بعد م لمار اخدت الضربه بدل يوسف بس يوسف مكنش موضح حبه
لمار سرحانه
يوسف…… حسي بيا رجلي وجعاني والله ههههه

 

لمار…… موافقه موافقه موافقه
يوسف حضنها ولبسها الخاتم وقال في المايك مكنتش ببين حبي ليكي بس معرفش اي الي جذبني اني احبك خبيت حبي ليكي لحد اما اكتشفت اني بحبك مش بحبك بس لا بعشقك يالمار اول مره احس الاحاسيس دي معاكي اول مره اكون كده بحبك اوى
لمار بتعيط
يوسف ……. بتعيطي ليه مش عاوز اشوف العيون دي بتبكي
القاعه كلها سقفت وكانوا مبسوطين بيوسف ولمار
نزل يوسف هو لمار طلب اديها من ابوها والاب وافق
الاب. ……. تنور وتشرف في اي وقت يابني
نورا حضنت لمار الف الف مبروك ياحبيبتي
لمار…… الله يبارك فيكي يانور عيني

 

حسام…… الف الف مبروك يالموره ياحبيبتي
يوسف بغضب….. حبيبتك اي ياعسل مالك كده
حسام بضحك……. اي ياوحش اخت مراتي
يوسف…….. وحبيبتي ومراتي المستقبليه اياك تقولها حبيبتي
حسام بمرح….. اي يااابو نسب اول مقابله كده ولا اي😂شكلنا مش هنعمر مع بعض
يوسف بغيره خلاص هقول لنورا ياحبيبتي
حسام بغضب…… اياك اسمعها منك
يوسف… شوفت بقا ولا اقولك اي تعالي هات حضن دا احنا بقينا نسايب خلاص
حضن يوسف حسام واتعرفوا علي بعض وراحت لفاطمه والعيله وباركوا ليوسف وفاطمه كانت مبسوطه بس كانت مفتقده ذياد وانه وحشها بالرغم انه بعيد عنها سنتين الي انها بتشوف كل حاجه عنه علي صفحته وانه سعيد وبتعرف اخباره من يوسف بس محاولتش ولا مره تكلمه سابتهم فاطمه ورجعت ورا
ام فاطمه حضنت يوسف لانها بتعتبره ابنها وباركتله واتفقت مع معاد علي خطوبه يوسف ولمار وانهم هيزروهم قريب
وكل حاجه كانت حلوه معاهم وكانم سعداء ان كل واحد لقي شريك حياته
جه شخص ورا فاطمه وقالها مبسوطه علشانهم
فاطمه استغربت وحاست انها عارفه الصوت ده وبصت وراها
انت😳

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شعاع من نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *