روايات

رواية قصة حياة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملاك

رواية قصة حياة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملاك

رواية قصة حياة البارت السادس والعشرون

رواية قصة حياة الجزء السادس والعشرون

قصة حياة ملاك

رواية قصة حياة الحلقة السادسة والعشرون

أسر : انتي .!!
استني بس أنا اصلا مش موافق وبعدين هو مش انتي مش عايزاني جايه ليه؟؟
حياة بابتسامة باردة : جاية عشان أنا هكون الممرضة
أسر: انتي فاهمه غلط الممرضين خرجين تمريض مش هندسة يبشمنهدسه ولسه اصلا متخرجتيش حتة عيله تبقي ممرضة عندي أنا
حياة بعصبية :حيلك حيلك انت اصلا تطول دنت ليك الشرف وبعدين هي السنتين الفرق بينا اوف هما اللي مخلينك كبير مش عيل، مش بالسن يعسل ب اني اعرف اثبت نفسي وانا الحمدلله عرفت أثبت نفسي ف كل حاجة
وبعدين أنجز بقي ولخص أنا كدا كدا هفضل هنا .
ممكن بقي تجيب ايدك عشان اساعدك تتطلع اوضتك .بعد اذنك يعني يحمزة انت وطنط
اسر: لا ونبي بعد اذنك يحمزة وطنط طب وانا
وبعدين هو أنا متكسح عشان تساعديني اطلع أنا هطلع لوحدي
وقام فعلا أسر من ع الكنبه وبيسند ع العجاز ولكنه داخ تلقائيا عشان قام بسرعه ولكن حياة سندته قبل مايقع وقع بجسمه عليها وهي واقفة .
حياة وهي بتبص ليه ف عيونه بحب وصدق: سبني اساعدك لو سمحت أنا مش بساعدك عشان انت متكسح ولا حاجة أنا بساعدك عشان أنا اللي حابه اكون جمبك
وبابتسامة :ممكن بقي تطلع معايا
سكت وطلع معاها فعلا بصمت .
حياة لحمزة: من فضلك يحمزة كاتبة ليك طلبات ف ورقة اهي هاتهالي من السوبر ماركت بعد اذنك ..اخد حمزة الورقة واخدت ايد اسر وسندته لحد ما يطلع
فضلوا طالعين سوا وهو ساند عليها
حياة : هي انهي ف دول
أسر : ع اساس انك معرفتيش
حياة:لا والله ماعرفت ولا قلبت ولا دخلت اي اوضه
أسر : اللي ع اليمين
فتح أسر الاوضة ودخل معاها وبصت للاوضة وابتسمت عشان اخيرا شافت الاوضة اللي كان بيكلمها فيديو فيها
أسر : بتضحكي ليه
حياة : عشان كنت بتكلمني دايما هنا فمكنتش متوقعه أن يجي وقت وابقي هنا وأشوف الاوضة
ابتسم أسر غصب عنه
حياة: تعالي بقي اقعد ع السرير ولا فين ؟
أسر : اه ع السرير
سندته للسرير ونام بتعب وهو ماسك فيها وشدها عليه
حياة بخضه: أسر أسر رجلك
أسر : هي كويسة وانتي كدا
حياة : طب سبني ابعد
أسر : مش انتي الممرضة شيلي بقي انتي اللي جبتيه لنفسك
حياة: اسر عشان خاطري
أسر : جيتي ليه
حياة : عايزني امشي؟
أسر بهمس وهو مقربها ليها وأيده لافه حوالين وسطها : تؤتؤ بس عايز اعرف جيتي ليه وازاي عرفتي
حياة: من حمزة قالي وقولتله ميجبش حد وانا هاجي
أسر بهمس: متوقع أنه حمزة بس ليه عملتي كدا
حياة باستفزاز: شفقه مش اكتر
أسر بهمس قدام شفايفها: بس عيونك بتقول غير كدا
حياة : أسر سبني .
أسر طبع قبلة رقيقة ع خدها وطول فيها: نفسي بس مش قادر ومبعرفش اقاومك وانتي قدامي إذا كان مكنتش بعرف اقاومك وانتي اللي جيتي برجلك
حياة وقلبها بيدق بعنف من قربه: أسر عشان خاطري سبني
أسر: بصيلي ي حياة بصي ف عيني انتي ليه عايزة تبعدي أنا حابب قربك
حياة بصت ف عيونه : مينفعش
أسر حاول يفك طرحتها مرة ف التانية
حياة : لا ي أسر عشاني اسمعني وسبني
أسر بحب: صدقيني حب مش حاجة تانية
مبعرفش اقاومك من حبي فيكي .
اخيرا عرف يفكها وفك الطرحه وشالها ونزل شعرها قدامه بطوله وكثافته
وضمها ليه وفضل يطبطب ع شعرها بحب: عملتي كدا ليه امبارح وقولتي ليه كدا
حياة : غصب عني غصب عني مقدرتش اشوفها كدا حسيتها مكسورة وخاصة قدامي مكنتش بتمني حد يحس احساس أنا حسيت بيه ي اسر
لاني حسيت بكل الاحاسيس دي
اللي عاش المُر مش بيتمناه لحد.
أسر: عارف اني ظلمتكم بس ظلمتك انتي اكتر واذيتك اكتر وبوجع: كنت ببقي معاها دايما ومش باجي ليكي غير وقت بسيط مش دايما
كنت بوجعك دايما بس عمري ماكنت متعمد اعمل كدا
كنت بحسسك بكل حاجة توجعك وكل حاجة مقرفه
انتي استحملتي اللي محدش يستحمله اللي انا شخصيا مستحملهوش ولو كنت مكانك كنت هبعد
كام مرة اسيبك ب اليوم والاتنين والعشرة
كام مرة كنت بكسر فيكي
كام مرة خذلتك ووجعتك وانتي رغم كل ده كنتي تتبطبي وتضمي وتحني وتدواي جروح ي حياة
أنا قبلت عليكي حاجة مش هقبلها ع نفسك انا مش مسامح نفسي حتي لو سامحتيني بس أنا ي حياة منغيرك ولا حاجة
ومقدرش اكمل منغيرك صدقيني
أنا صادق معاكي ويمكن اول مرة ابقي كدا
أنا فعلا بحبك وعايزك معايا
مسكت حياة وشه ب أيدها الاتنين ومشت أيدها بحب وبابتسامة : صدقني أنا مسامحاك مسامحاك بجد ومش عايزة اكتر من انك تبقي كويس وبطل تقسي ع نفسك أنت معملتش كل ده
أسر : اخ منك اااخ يحياة طيبتك دي بتخليني عايز أكلك كدا
حياة بضحك: ابعد وعديني عشان تقوم تغير واتلم
أسر : اتلم اي بقي وبعدين لو أنتي اللي هتغريلي هقوم وغمزلها
حياة: انت سافل
أسر:جدا فوق ماتتخيلي
قرب منها اكتر ولمس خدها بخده وقرب شفايفه منها وفضل يطبع قبلة فالتانية مرة ع خدها ورقبتها وعيونها وتحت شفايفها
وحياة مقدرتش تقاوم وسلمت لمشاعرها وقلبها وسكتت
وبعد مدة قرب ع شفايفها ورفع رأسه وبص ليها ف عيونها كانت مستسلمة بين أيديه ومكنش هو قادر يقاومها كان مستني منها الاذن وهي ادته ليها بعيونها ولما لفت أيدها حوالين رقبته وهنا اعلن استسلامه قدام شفايفها اللي مجنناه من اول يوم عرفها فيه وهمس ليها قدام شفايفها : بحبك .
واخدها ف بوسة طويلة طالت اوي كانت رقيقة وعنيفة وفيها حب ومشاعر كتير اوي متلغبطة ومش عارف يكتفي ولا قادر حاسس أنه محتاج اكتر
كانت أيده بتمشي عليها بشوق ولهفه واهمهم حب
كانت مغمضه عنيها وحاسه كأنها انغزلت عن العالم كله معاه
كانوا بيتمنوا يفضلوا سوا اكتر من كدا ولكن قاطعهم صوت حمزة
وهو بينادي ع أسر : أسر أسر أسر انت ف اوضتك
ف بعد عنها أسر وسابها تقوم تقعد جنبه ولسه بيحط عليها الطرحه فتح حمزة الباب .
الوضع كان محرج للكل وفهم حمزة واعتذر :, أنا آسف مكنتش اعرف انك هنا يحياة، أنا جبت اللي طلبتيه
حياة حاولت تطلع صوتها : أحم احم
أسر : خلاص يحمزة شكرا حياة نازلة اهي كانت بتساعدني بس وقفل حمزة الباب ونزل تحت
حياة: عاجبك كدا اخوك يقول عليا اي دلوقتي
أسر بضحك:يقول اللي يقوله وبعدين يعني هو أنا غصبتك وغمز ليها تاني بضحك
حياة بغيط: والله انك سافل معرفش جيالك ليه وانت زي القرد كدة
شدها ناحيته: ابعد عني بقولك واياك تقرب
أسر: اصبري بس أنا هقولك حاجة سر فشايفك
قامت حياة:بعينك ي اسر ها بعينك مش هو أنت مغصبتنيش
ابعد بقي
أنا هنزل اشوف حمزة جاب اي ها
ونزلت فعلا حياة وظبطت حجابها واابتسم أسر بحب
نزلت حياة وهي محرجة من حمزة
حمزة اول ماشافها: اسف بجد يحياة
حياة بكسوف: احم عادي يعني يابني محصلش حاجة
المهم وريني جبت اي
امممم كله مظبوط اشطر حد فالدنيا اصلا أخرج بقي يعسل عشان احضر اكل واطلع ادي الدوا ل أسر وامشي علطول عشان متاخرش
حمزة : وهتيجي بكرة ؟
حياة : اكيد أن شاء الله
وخرج حمزة مبتسم وبدأت حياة تجهز غدا كانت بتعمل باستا بالوايت صوص وبُفتيك الأكلة المفضلة ل أسر
عملتها بكل حب وفضلت تجهز فيها لمدة
واخيرا ابتسمت لما خلصت وحضرت السفرة ونادت حمزة وحط معاها الاكل بحب وحطت ل أسر صنيه عشان تتطلع تأكله
ابتسمت حياة قدام الاكل أنها خلصته ونادت لكوثر: بصي بقي ي طنط عايزاكي تدوقي وتقوليلي بصراحه اي رايك متجامليش وانا من يوم ماعرفت اسر وانا بتعلم الأكلة دي عشان اعملهاله بيحبها اوي من ايد حضرتك
ابتسمت كوثر واكلت :اممم حلوة فعلا جدا يحياة ماشاء الله طعمها جميل تسلم ايدك
جرت حياة بطفولية جدا عليها وحضنتها: بحبك
وجرت تاخد الصينيه وتتطلع لآسر
حياة : اقعد كل بقي يحمزة وقولي رايك وهسمعه منك لما انزل
حمزة بضحك: وهتحضنيني زي ماما ؟
حياة بغيظ : لولا اني ماسكة الصينيه كنت حدفتك ب حاجة
حمزة بضحك : طب ماتحدفيني بالصينيه ولا عشان بتاعت اسور حبيب القلب
حياة وهي بتطلع ليه لسانها: ايوا عشان اسور حبيب القلب أخرج منها انت بقي
وطلعت حياة مبتسمة وعدلت هدومها ودخلت لأسر لقته راح فالنوم ابتسمت وحطت الصنيه وقربت منه وبخبث جابت كوباية الميه ورشت عليه الميه وقام مفزوع وفضلت تضحك
أسر بعصبية : يمحنونة انتي ازاي تعملي كدا
غبيه
حست انها زودتها اوي عشان هو اصلا تعبان
حياة:اسفة
أسر بعصبية : هعمل اي ب اسف دي اي القرف ده
كانت هتعيط حياة وشاف دموع ف عيونها
أسر : قربي
قربي يحياة مش هعيدها انتي عارفة عصبيتي ف اتفضلي قربي
حياة : عايز اي
أسر ‘ يعني بزمتك أنا قادر للكلام ده
حياة : لا
أسر :طب ممكن منغير عياط تساعديني اقوم اغير لاني كدا أجبرت اغير خلاص
مسكت أيده وهو سند عليها للدولاب وطلع هدومه
أسر: هقلع التيشرت بس امسكيني
بصت ف الأرض ولفت ايديها حوالين وسطه وكانت متوترة أنها ماسكاه كدا. وهو مش لابس حاجة تحت التيشرت وقلع التيشرت خالص ورفع وشها ب ايديه حاولت تبص ف الأرض فضل ماسك وشها عشان متبصش عالارض.
أسر : اسف مقصدتش بس اتعصبت حقك عليا
وباسها من خدها بحب وهي تلقائيا ابتسمت وهو لبس التيشرت بتاعه
وسندته للسرير وقعدوا سوا
حياة. : يلا افتح بؤقك
فضلت تأكله وهي مبتسمة ومبسوطة
أسر : مش بتاكلي ليه
حياة:هاكلك واكل
اخد الشوكة من أيدها وبدأ هو يأكلها
أسر : علفكرا أيدي ملهاش علاقة ب رجلي ممكن اكل لوحدي عادي
حياة بابتسامة : ميهونش عليا برضو
أسر : علفكرا الاكل طعمه جميل بجد تسلم ايدك
ابتسمت حياة تاني واخدت منه الشوكة ومسح ليها بؤقها من الصوص اللي عليه
حياة : احم أنا لازم اقوم امشي بقي هجيلك الصبح
أسر : هتيجي ؟
حياة. : عايزني ؟
أسر : مش عايزك تمشي
ابتسمت حياة واخدت صنيه الاكل وبعدتها وادته الدواء كله وريح جسمه واستاذنت حياة ونزلت وروحت منغير ماتشوف حد ومشت علطول لأنها اتاخرت .
وصلت بيتها متأخر قابلت مامتها
كويس انك جيتي قبل مانسافر.
حياة : مسافرين فين اصلا ؟؟
راحين البلد بس هتفضلي مع اختك عشان تعرف تذاكر
بس يحياة أنا بسيبك أنا وايوكي عشان واثقين فيك ومش عايزين نضغط عليكي لكن وربي لو عرفت انك بره كل الوقت ده تاني مش هسيبك تخرجي من البيت خالص أنا بعديلك بمزاجي فاهمه
حياة: طيب يماما خلاص .
وطلعت حياة علطول عالسرير من التعب ونامت علطول .
ولكن فيه شخص تاني منامش وقاعد صاحي بيتفرج ع صور .
وعدي اليوم ع الكل بهدوء ……………
تفتكروا مين الشخص ده واي هيحصل فاللي جاي 💗

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قصة حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *