روايات

رواية اسلام الفصل التاسع عشر 19 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل التاسع عشر 19 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت التاسع عشر

رواية اسلام الجزء التاسع عشر

رواية اسلام الحلقة التاسعة عشر

اسر مسكها من شعرها وبعصبيه… طيب بصي ياروح امك لو قربتي منها وديني لندمك انتي سامعه
ملك بتوجع… اااه شعري يا اسر بتوجعني
اسر سابها ومشي
ملك بعياط… والله يا اسر مهسيبها ولخليك تحضر دفنتها قريب
يتبع…..
اسلام… انا هدخل انام بس
اسراء… بس اي
اسلام بتوتر… لم اسر يجي ابقا عرفيني ولا اقولك انا رنيت من بدري وهو اخر خلاص متبقاش تصحيني انتي سامعه
اسراء… حاضر بس انتي عايزه منه اي عشان رنيتي عليه في الوقت ده وبصتلها بشك وبصت لـ امل امها وضحكه
اسلام… مش اللي في دماغك اتلمي مافيش حاجه بس كنت هتتكلم معا عادي في موضوع
اسراء… موضوع امم تمام روحي نامي
اسلام… تصبحوا علي خير
اسراء وامل… وانتي من اهل الخير
اسلام دخلت اوضتها ولفت تقفل الباب لقت اللي حضنها من ورها
اسلام بزعيق…. اعععع اسر حط ايدو علي بوقها
اسر… يخربيتك هتفضحينا وراح شال ايدو من علي بوقها
اسلام… عبوشكلك والله خضتني دخلت اصلا كيف وايمتا
اسر… هههه دخلت من الشباك المهم
اسلام… نعم
اسر قرب من ودنها وبحب… وحشتيني اووي
اسلام اتكسفت وجت تبعد عنه بس هو حاوطها بايدو الاتنين من وسطها
اسر… رايحه فين
اسلام… ابعد عني يا اسر عيب
اسر… هو اي اللي عيب انا جوزك يامجنونه
اسلام… وهنطلق ابعد بقا
اسر شم شعرها وبحب.. شعرك رايحته حلو اووي
اسلام بكسف.. ابعد
اسر… لم عايزاني ابعد خلتنيني جيت ليه
اسلام بتوتر… عادي
اسر سابها ولفها خلي وشه قبال وشه ورفع حاجبه… وحيات طنط هو اي اللي عادي
اسلام… عادي اني اقولك تعال
اسر بتفكير وابتسم… اممم وتقوليلي تعال بصفتك اي وتقابليني ليه بصفتي اي
اسلام من غير تفكير… جوز…..
اسر بضحك… هه متكملي
اسلام ضربته علي كتفه… بارد والله وسابته وراحت قعدت علي الكرسي
اسر قعد علي السرير وشد الكرسي اللي اسلام قاعدها عليه قدامه … انا برضو اللي بارد المهم في حاجه ولا اي ملك
اسلام…. خايفه
اسر بستغراب… خايفه من اي
اسلام حطت ايدها علي بضنها وسكتت
اسر… مالك الطفل كويس
اسلام… اه كويس متخافش
اسر… طيب الحمدلله بس خايفه من اي برضوا مش فاهم
اسلام بعياط… خايفه يعملوا لطفل حاجه انا مش هقدر اعيش من غيرو هو الحاجه اللي من ريحتك وعايزها تعيش معايا طول العمر وانت لو عايز تسيبني عادي بس متخليش حد يجي جنب ابني
اسر شدها حضنها وبحزن… اللي في بطنك ده ابني وابنك ومحدش يقدر يقرب منه وانا مستحيل اسيب روحي وحياتي انتي حياتي كلها وانا مقدرش اعيش من غيرك ابدا
اسلام وهي عماله تعيط في حضنه وبعياط… بحبك اوووي
اسر… وانا بموت فيكي وبدا يطبطب عليها ويهديها شوي
*************
ملك… الو ايو يا سيف بقولك
سيف… نعم قولي
ملك… بص اسر مش هيبعد عن اسلام غير لم هي تتخلص من اللي في بطنها الرابط اللي مخلي علاقتهم بتكبر وتقوي هو اللي في بطنها لازم نتخلص منها
سيف… فعلا بس هنعمل اي
ملك… هنخليها تعمل حدثه بسيطه تخلصنا من الطفل
سيف… لا بس هي ممكن يحصلها حاجه كدا
ملك… لا متقلقش هتكون كويسه
سيف… ملك متاكده
ملك… اه قولتلك
سيف… تمام بس لو اسلام حصلها حاجه انا هقول لـ اسر علي كل حاجه
ملك بخوف.. تمام سلام
سيف… سلام
***************
اسر بضحك… هو حضني عاجبك ولا اي
اسلام فاقت وراحت بعدت عنه… جتك نيله انت وحضنك اصلا
اسر… لا والله
اسلام .. والله
اسر… طيب عشان كدا والله لتنامي في حضني تاني النهارده بسكدا
اسلام… مش هنام يا اسر ويلا روح
اسر… والله مهروح وهنام علي السرير وانتي هتنامي في حضني
اسلام… لا ويلا روح
اسر وقف وراح مسكها من ايدها قبل متروح عند الباب وبعصبيه… انا قولت اي
اسلام… قولت انك تروح
اسر… بلاش عند عشان معملش حاجه اكتر من انك تنامي في حضني
اسلام بخوف… ها هتعمل اي
اسر… ههههه هاخدك ونطلع نقعد في البلكونه واحضنك واحنا في البلكونه والناس تشوفك عادي
اسلام… تصدق انك بارد عبوشكلك والله
اسر… ههههه المهم يلا بجد ننام عشان تعبت النهارده وكمان عايز احكيلك موضوع بس الصبح عشان مش قادر احكي
اسلام بستغراب… اممم طيب يلا
اسر… يلا ورقدوه واسر حضنها
اسر… نامي وبطلي تفكير ومتخافيش انا جنبك
اسلام بصتله بصه كلها حب وهزت راسها بحاضر
اسر… حبيبت قلبي اللي بتسمع الكلام دي يلا تصحبي علي جنه
اسلام بحب… تكون فيها معايا
اسر بصلها بحب وحضنها وناموا
**************
اسلام بعياط…. اسر لا ارجوك متسبنيش وحياتي عندك قوم كلمني انت وعدتني انك مستحيل تبعد عني وتسيبني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *