روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الثاني

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الثاني

عشقت طفله مجنونه
عشقت طفله مجنونه

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الثانية

ماسه بصت بشويش بس اتصدمت لما شافت فريد
جبالي قدامها وقالت بتوهان انت حقيقة مش حلم
فريد بصوت عالي انتوا هنا بيعلموكم ازاي تخربوا صح بدل ما يعلموكم التعليم بيعلموكم حاجات فارغه
ما سه بغضب طفولي/جرى ايه يا جدعان انت ولا انت عشان نجمه هتشوف نفسك علينا لا خلي في علمك اللي قدامك دي مش اي حد انا ماسه علشان نورمح وما بخافش من اي حد الناس هي اللي بتخاف مني وبتعمل لي 100 حساب
فريد خلصتي مرشح الردح اللي اتفتح ده ممكن اعرف عملت كده ليه وما تحاوليش تكدبي عليا
ماسه انا هكذب عليك ليه تكونش ابويا تكونش اخويا خطيبي وانا ما اعرفش بصي يا سيدي هي الموضوع جت صدفه انا كنت بحاول انزل مانجايه من فوق الشجره فطوبه جت في القزاز بتاعك بدل الشجره يبقى انا ما غلطتش ولو على القزاز انا ممكن اصلحه لك عادي انا مش اي حد في البلد
فريد بغضب من كلامها/انت عندك رد على كل حاجه انا ما بقبلش العوض مش فريد الجبال اللي هي ولا اعوض من واحده زيك بهيمه وعايشه مع البهايم فعلا ولبس نظارته ومشي من غير ما يسيب لها فرصه حتى ترد
ماسه كانت واقفه متعصبه انا بهيمه ده انت اللي بيهم وتور كمان انا بقى هوريك البهيمه هتعمل ايه ما بقاش انا ماسه اما خليتك تلف حوالين نفسك على راي المثل البيت بيت ابونا ويجي الغربي يطردونا
والله لو مسكتك يا بهيه الكلب ما هخلي فيك حته سليمه بقى يا بنت بتسلميني تسليم اهالي ماشي على راي المثل مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه وانت هتروحي من تحت ايدي فين ده البلد كلها اوضتين وصاله ومشيت وهي مقرره تنتقم من فريد
فريد راح ركب عربيته وهو على اخره من البنت الغبيه دي ميرا قربت منه الدلع مالك يا بيبي في ايه طلع مين اللي بيرمي حجاره على القزاز بتاع العربيه
فريد بعصبيه /واحده غبيه كلم لنا حد يا مروان من من فريق الانتاج يجيب لنا عربيه عشان نروح على مكان التصوير
مروان حاضر يا فريد بس انت ما تزعلش نفسك انا هكلم سمير
مروان الو يا سمير هات لنا عربيه على اول الطريق بتاع قنا عشان العربيه بتاعتنا تعطلت هبعت لك اللوكيشن
ميرا بسهوكه/الجو حر قوي مش عارفه هنعمل ايه يا فريد هنستحمل ازاي في الحر ده
فريد معاكي حق يا ميرا دي باين فيلم هيبقى مرار علينا ربنا يعدل كم يوم دول على خير
بعد شويه دي سمير ومعها عربيه عشان يوصل فريد على اللوكيشن بتاع التصوير فريد اميره ومروان نزلوا من العربيه وراحوا على عربيه فريد
فريد بص يا مروان عايزك تكلم صاحب باباك عشان نروح نقعد عنده ولو انت ما كلمتوش يبقى احسن نروح نقعد في اوتيل
مروان لا انا كلمته وهو راحب بالموضوع قوي بس احنا لازم نروح المدرسه بتاعه البنات الثانويه عشان المدير طلب مننا ان احنا نيجي قضيوف شرف في في حفله تكريم الاوائل
فريد خلاص ماشي اطلع يا ابني على المدرسه
🩸🩸🩸🩸🩸🩸❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️🥰🥰😍😍😍😍😍❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في المدرسه الثانويه بنات كانت ماسه بتدور على بهيه لحد ما لقيت شويه بنات متجمعين وما يتكلموا
راحت عندهم سالتهم ما شفتوش بهيه
واحده من البنات ردت عليها وكان اسمها مرام
بهيه راحت الفصل احنا شفناها وهي داخله ليه هي عملت لك حاجه يا ماسه
ما سه بثقه/انت تعرفي عني كده ما حدش يقدر عليا وانت عارفه وبعدين انت عارفه النهارده هتكرم قدامي الفصل كله عشان انا الاولى
مرام /الله يسهل له يا عم مين قده طالع الاول على الدفعه
ماسه/يا شيخه بطلوا قر عينيكم اللي جايباني اخر الناس بعدين ابقى البس خرزه زرقاء عشان ما تحسدش على جمالي وتفوغي
مرام براحتك ما تشوفيش نفسك قوي لا تقع تتكسر رقبتك
ماسه بحده انت تقصدي ايه يا بنت انا ما حدش يقدر عليا اللي قدامك دي مش حد عادي دي مثل ماسه هلالي حطيها حلقه في ودنك هسيبك انا بقى دلوقتي تفكري في الكلام اللي قلته لك واروح ادور على بهيه عشان اموتها
مرام وقفت يضيق وغيره من تفوقه وهي واقفه لقيت حد حط ايده عليها كانت صاحبتها شهد
شهد ما تحطيش في نفسك يا مرام انت برده طالعه الثانيه يعني ما فرقتش وبعدين خليك مركزه النهارده هيجي النجم اللي احنا بنحبه فريد لازم تبقى حلوه كده عشان يعجب بيكي ويقول ده في الصعيد في بنات حلوه
مرام بتفكير معاكي حق انا لازم اخلي نفسي احلى من البتاعه دي طب يلا نروح نلبس في الحمام مشي هم الاثنين عشان يجهزوا نفسهم الحفله
في نفس الوقت كانت ماسه اخيرا لقيت بهيه وهي بتكتب شهادات التقدير مساكتها من قفاها وقالت بقى انا يا بنت تتبعيني وتسلميني تسليم اهالي ده انا لو كلب كان تمر فيه انما اقول ايه العيب مش عليك العيب على الحماره اللي حبيتك واعتبرتك صاحبتها
بهيه بحزن ما تزعليش مني انت عارفه اهلي لو عرفوا ان انا عامله حاجه هيمنعوني من المدرسه
وبعدين قولي لي ازاي قدره تهربي منه
ماسه اسكتي يا بنت مش طلع فريد الجبالي مش مصدقه نفسي لغايه دلوقتي بس عارفه يا بنت لسانه عايز قطعه بس اعمل ايه بموت فيه
بهيه بهيام صح يا بنت شفتي طب هو عامل زي اللي بنشوفه في التلفزيون ولا احلى راحت ماسه ضرباها في ايدها وقالت اختشي يا بنت انا واقفه قدامك
بهيه بخجل انا اسفه
خلاص مش وقت اعتذار يلا بقى جبت الهدوم اللي قلت لك عليها لازم اكون احلى واحده فيهم
راحت بهيه وماسه عشان يجهزوا نفسهم🩸🩸🩸😵😵😵😵😵😵😵😵😵😵😵😵😵😵
في بيت عم احمد الهلالي
كانت اسيل بتنظف بيت حماتها
وبتطبخ في المطبخ فتحيه دخلت عليها وقالت انجز يا بنت الناس زمانهم على وصول اقول لهم ايه مرات ولدي خايبه اللي عارفه تطبخ ولا عارفه تجيب لي حته واد افرح بيه
اسيل بحزن حاضر يا مراه عمي الاكل على النار جرب يطيب انا روقت القاعه الكبيره اللي بره
فتحيه بحده/اسمع كلامي زين اول حاجه مش عايز اشوف وشك بره ثاني حاجه ما حدش يعرف ان انت اللي طبختي انا هقول ان بنت اللي طبخت فاهمه ولا مش فاهمه
اسيل بحزن والدموع متلالئه في عينيها
حاضر يا مرات عمي تؤمريني بحاجه تاني
فتحيه بقسوه لا مش عايز اشوف وشك خلصي شغلك وتطلعي على القاعه علي طول فاهمه ولا لا
اسيل حاضر
خرجت فتحيه تستنى الضيوف بره واسيل قعدت تبكي وتدعي ربنا يجيب جوزهابالسلامه من السفر علشان من ساعه ما اسافر وهي مشغلاها خدامه في بيتها مش بتخليها تقعد معاهم خالص طول الوقت شغل وعشان اسيل غلبانه كانت بتستحمل وما كانتش تفتح بقها قدام ام جوزه
في بيت الجد الكبير كبير عائله الهلاليه
صفوان كان قاعد في في القاعه الكبيره والكل متجمعين حواليه
صفوان سمعت ان في حد غريب دخل البلد
ابراهيم ايوه يابا اسمه فريد الجبالي نجم من النجوم السما يابا والنهارده عنده تصوير في الفسحه الغربيه
صفوان مش لازم يجي ياخد الاذن ولا هو يا ارض بواب
ابراهيم اهدى يابا ما تعصبش نفسك ان شاء الله كل حاجه هتبقى كويسه انا هروح اتكلم مع مدير اعماله وخليه يجي ياخذ الاذن منك يابا
صفوان طيب اتفضل الاجتماع كل واحد يروح على بيته
اهل الرجاله كلهم مشوا كل واحد بيفكر معقول في نجم في بلدهم لازم يروحوا يتصوروا معاه صور للذكرى
في بيت ام ماسه
كانت ام ماسه قاعده حزينه بسبب الكلام الوحش اللي قالته لها فتحيه
فلاش باك
فتحيه جاتا على بيت ام ماسه وقالت ايه اللي انت حطيته لنا في الاكل خلينا كلنا بطننا وجعتني لو انت مش عايزه تطبخي ما كنتيش طبختي احنا مش مستغنيين عن بطننا
ام ماسه والله ما حصل انت عارفه ان عمري ما اقدر ااذي حد منكم ده انتم عيلتي
فتحيه بغل اتمسكني يا اختي اتمسكني بس هقول ايه ربنا على الظالم المفتري وان شاء الله هيجيب لنا حقنا منك ومن بناتك
ام ماسه مش عارفه انت ليه بتكرهيني دا حتى انا عمري ما عملتك وحش ليه الكره والسواد اللي مالي قلبك
فتحيه بغل عايزه تعرفي ليه عشان انت دايما احسن مني مع ان انا اللي مخلفه الاولاد بس انت زي ما ابويا الحاج بيفضلك عليا وبناتك كملوا تعليمهم انما انا ولادي كلهم راحوا على الزرع والغيط وجده جدو ما فكرش حتى يسالهم هم عايزين ايه بس بناتك دخلهم ثانوي وجوزك حنين وبيحبك عايز ايه ثاني انما انا جوز دايما بيلطش فيه يبقى ليا حق اكرهك ولا لا ولا ولدي اللي طلعت منه الدنيا بيعشق بنتك ولد تاني بيحب بنتك الصغيره يبقى ليه حاجه اكرهك ولا لا طول عمري هفضل اكرهك وسابتها وخرجت
عوده من الفلاش باك
ام ماسه يا رب انت عارف اني مش بكر حد يا رب
جيب لي حق منه يا رب و قامت عشان تعمل بقى الاكل وتوضب القاعه الكبيره عشان الرجاله يجي بعد الاجتماع
😍🤔🥰🤔🤣🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
في مصر في بيت الجبالي
كانت ام فريد بتتكلم في التليفون
وفجاه لقيت مرات إبنها جيه من بره سكرنه
ومش قادره توقف علي رجليها
حنان قرابت منها بعصبية شديدة وقالت/
هي حصلت يا هانم جيه البيت سكرانه
نرمين بدون واعي/أنت مالك بيه اناحره اعمل
العمله محدش ليه دخل بيها
حنان/البيت ده ليه اصول الازم التزمي بها ولومش هتلتزمي يبقى متقعدش فيه
نرمين/ أنا تعبانه ومش قادره اناهد معكي
علشان كده انا طالعه ارتاح شويه في غرفتي
سلام يا حماتي الطيوبه وقعدت تضحك
ضحكه معيعه وركبت عرفتها وسبت
حنان هتفرقع من الغيظ
حنان قعدت وقالت/الله يجزيك يامروان
علشان انت اللي جبت البنت دي هنا وقال
عايز يجب اختها علشان يتفقو عليه ويموت ني
يآرب احفظ لي فريد واحميه وابعد عنه أسمها
ميرا دي وارزقه بنت تغيير كل حياته
❣️🤩🤩🤩😅😞😞😞😞😞😈😈😈😞😞😨😨👿😞😞😞😞😞😞😈😈😈😈
في مدرسة الثانوية للبنات
دخل فريد الجبالي ومروان وميرا المدرسه
المدير أول ما شافهم راح رحب بهم
مدير باعجاب/اتفضل يا نجم نورت
فريد بتسامه مجمله/شكرا على ذوقك
البنات اول ماشافو فريد هجوم عليه
فريد من هجوم البنات عليه رجع بظهره لحد مااتصدم بشخص كان ماسك العصير. العصير كله جه علي
هدوم فريد الكل وقف مصدوم حتي
ميرا ومرون كانو وفقين خايفين من رد فعله علي
الحصل
فريد وهو بيحاول وهو بيحاول يتحكم في غضبه
الحمام فين لو سمحت
المدير باعتذار/ احنا اسفين يا نجمه ما تزعلش مننا عشان بنحبوك بس
فريد/ قلت الحمام فين
المدير اخر الطرقه حمام المدرسين اتفضل يا نجم احنا اسفين تاني
مشي فريد وهو على اخره ما كانش بيتحمل اي حد يكلمه
فريد بيغسل هدومه فجاه سمع صوت من الحمام يقول بنت يا بهيه هاتي يا بنت صباع الروج
ماسه خرجت من الحمام وقف قدام المرايه اللي بره الحمام واول ما شافت فريد صرخت وقالت يا لهوي فريد بسرعه كاتم ايده على نفسها وفجاه دخل

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك رد

error: Content is protected !!