روايات

رواية عشق الفهد 2 الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد 2 الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد 2 البارت الثالث

رواية عشق الفهد 2 الجزء الثالث

عشق الفهد 2
عشق الفهد 2

رواية عشق الفهد 2 الحلقة الثالثة

عشق باستغراب وبقت بتتاكد من اسم الصفحه تاني وتبص في الورقة الي معاها: اي صور القران دي كلها وعاملي فيها محترم قدام الناس ودخلت علي الاصدقاء عنده وفضلت تقلب لحد ما وصلت لي صفحه اخوه……
اخوه ظابط!!!!
دخل فهد جناحه وهو شايل زين….
مين الي مغلب بابا
زين ببراءة: اانااا
عشق قفلت الفون وحطت الورقة بسرعة في شنطتها ووقفت وبابتسامة…. حمدالله على السلامة ياحبيبي
(بقلم/شيماء ناصر) 💖🦋
فهد نزل زين في الارض: الله يسلمك مالك ياحبي لونك مخطوف لي في حاجه حصلت معاكي
عشق: لا ياحبيبي مفيش حاجه
فهد: طيب انا هروح اغير هدومي عشان نتعشاء
زين: ماما
عشق: نعم ياحبيبي
زين: انا عايز انام معاكي انتي وبابا انهارده
عشق:ماشي ياحبيبي
فهد باعتراض: لا نام في اوضتك مع حازم عشان مينمش لوحده
زين: لا انا عايز انام في حضن ماما
فهد: لما انت تنام في حضنها انا انام فين
زين: مليش دعوه يابابا
عشق بضحك: طب يلا عشان نتعشاء وبعدين نحل الموضوع ده
زين خرج من الاوضة وراح يدور علي حازم
فهد في اوضة الملابس وبيغير هدم
عشق راحت تتصل علي وعد…
وعد بلهفة: الو ياعشق عملتي اي
عشق: انتي متاكده من رقم الي كتبتيه والعنوان
وعد: ايوا متاكده لي بتسألي حصل حاجه
عشق: لحد دلوقتي لا هكلمك بعدين واسمعي اي حاجه تخص الواد ده ابعتهالي وقفلي صفحتك وعملي صفحه جديده واتعاملي عادي
وعد: حاضر سلام…..
يارب استرها علي انا عارفة اني غلط غلطة كبيرة سامحني والنبي
خرج فهد وهو لبس تشرت بنص ابيض وبنطلون ترنج قرب من عشق وحضنها من ضهرها ودفن وشه في رقبتها
=وحشاني
عشق: وانت كمان ياحبيبي
لفها ليه فهد وقرب من شفايفها ووو قطعهم صوت بكاء أيسل
فهد شالها وبغيظ : ملحقتش اعمل حاجه بتعيطي لي دلوقتي…..
عشق بضحك: اكيد جعانه هات ارضعها و انزل انت وانا شويه وهلحقك
فهد: ماشي متتاخريش
عشق: حاضر
جوري صحيت من النوم علي صوت زين وحازم…
حااازم امشي من هنا انا عاوزه انام
حازم: قومي كلمي ماما عوزاكي
جوري ببرائة: لما انام الاول
زين: قومي يلا ياجوري علشان ناكل ونلعب سواء
جوري بنعاس: انا صحيت اهو فين ماما
زين: عمتو تحت
حازم: تعال يازين ننزل وهي هتيجي ورانا
جنة:مدام نور العشاء جاهز
نور: تمام….
نزل فهد وجه اسلام من الشغل ومروان ونزلو الولاد… واجتمعو كلهم علي السفره وبعد شويه نزلت عشق
في بيت يوسف💖🦋
نورين بصوت عالي: مااااماااا تيتاااا
جت بسرعة أميرة وسارة علي صوت الزعيق: في اي
نورين واقفه علي كرسي وفي اديها عروستها اللعبة: تيتا في قطة هناك اهي خليها تمشي
سارة: كدا يانورين تخضينا ياحبيبتي القطه مبتعملش حاجه
نورين: لا انا مش بحبها
يوسف كان بيركن العربية قدام البيت ودخل وشاف نورين وقافه علي كرسي وخايفة
نورين بلهفة: ب بابا تعال
يوسف: مالك ياقلب بابا
نورين فتحت دراعتها لي يوسف: شيلني يابابا
يوسف بحب شالها….
سارة بغيظ: اي الدلع ده
(بقلم /شيماء ناصر) 🎉🌷
أميرة:البنت حبيبت ابوها
يوسف: ايوا وروح قلبه كمان
نورين: بحبك يابابا
يوسف: وانا بحبك اكتر
سارة: العشاء جاهز يلا يوسف يلا ياماما….
صباح اليوم💖🦋
فهد خرج بدري علي الشركه ومروان راح الفرع التاني الي في القاهرة واسلام راح شغله في المستشفى وحازم وزين وجوري في الجنينة بيلعبو….
عشق راحت علي قصر السيوفي نزلت من العربية وهي منبهرة بجمال القصر من بره وفخمتة
واحد من الحرس شافها جايه نحيت القصر :لحظة حضرتك عاوزه مين من القصر؟
عشق:عاوزه اقابل كبير العيلة دي
الحارس: مش بسهولة تقابلية
عشق بفضول:لي يعني!
الحارس:هو مش بيقابل اي حد كدا وخلاص وبعد اذنك امشي
عشق بتحدي: انا داخلة القصر ده غصب عنك لان حقي مش هسيبه مش بعد ما جيت هنا ارجع تاني….. ودخلت وهو مقدرش يمنعها
الحارس: يااستاذه استني…… انا كدا هتطرد من شغلي لو سمحتي استنييي
دخلت عشق القصر واول ما حطت رجليها في المكان صابتها نغزه من القلق…..
الحارس دخل وراها: انا كدا هتطرد بسببك
وقتها كانت نازله غرام علي السلم وشايفه بنت واقفه مع الحارس في نص البيت
=في اي؟؟؟ مين سمحلك تدخل حد
الحارس بارتباك:حولت امنعها دخلت غصب عني انا اسف ياانسه غرام
غرام:امشي دلوقتي…. وحسابك بعدين لما يجي نوح
خرج الحارس وعشق وجهت نظرها لي غرام
اكملت غرام باستفسار: مين انتي علشان تدخلي بيتي كدا؟
عشق:اسفة علي الطريقه الي دخلت بيها بيتك من غير استاذان بس انا جايه اقابل كبير العيلة دي
غرام: ممكن افهم لي عاوزه تقابليه
عشق: في موضوع حساس ممكن تقوليله اني عاوزاه ضروري
غرام ندهت علي حد من الشغالين يبلغو احمد بيه ان في واحده عاوزه تقابله وبصت لي عشق… اتفضلي اقعدي تحبي تشربي حاجه
عشق: لا شكرا
بعد شويه جه……
عشق قامت وقفت ليه حضرتك….. صابر السيوفي
احمد: لا انا ابنه الكبير هو مش موجود دلوقتي لانه مسافر اتفضلي انا موجود اهو حضرتك جايه في اي
عشق بارتباك: ممكن نتكلم علي انفراض لو سمحت
=سبينا يابنتي لوحدنا
مشيت غرام وعشق بتفرك في اديها بقلق… ك كنت جاية علشان في حد من اهل البيت ده غلطو في حد من طرفي
احمد: مش فاهم وضحي قصدك وبعدين حد من هنا مين هو؟!!!
عشق: عماد احمد صابر السيوفي غلط مع اختي وهي دلوقتي حامل منه انا عاوزاه يصلح غلطته ويتجوزها
قام وقف والغضب ظهر علي ملامح وشه: انتي بتتكلمي علي ابني؟؟؟
عشق بدهشة: هو ابن حضرتك
=ايوا ابني وانا ابني مستحيل يغلط ويعمل كدا انتي اتجننتي ولا اااايييي
عشق بعصبيه: ابن حضرتك ضيع شرف اختي وضحك عليها انا اكيد مش هاجي لحد هنا واكون بكدب انا معايا صور ما بينه وما بين اختي وفيها كمان تهديد منه و….
قبل ما تكمل قطع حدثها صوته العالي لفت عشق تبص وراها…
-انتي مين عشان تتهمي اخوايا هو اي حد هيقول كدا هنصدقه ولا هي اختك تعمل العمله وتدورو علي حد يلبسها
عشق: حضرتك بتزعق لي انا واقفه قدامك ومش انت بس الي مش مصدق وحتي انا كمان مش مصدقه المصيبه دي ودي اسكرينات للمحادثه شوفها…
=بقولك اي روحي شوفي اختك غلطت مع مين وبعدين ابقي اتكلمي مش ترمي الغلط علي الناس
عشق بغضب ضربتة قلم علي وشه: مش معني اني ساكته يبق تغلط في اختي والغلط لي دايما بيقع علي البنت…. قبل ما تغلط في اختي روح شوف اخوك المحترم علشان انا عرفت انه مقطع السمكة وديلها وعاملي فيها شيخ
حط ايده مكان القلم واكمل بحده: انتي تعرفي انا مين عشان تمدي ايدك عليا
احمد: اهدا يانوح
نوح بزعيق:لهندمك علي اليوم الي فكرتي تحطي رجلك هنا وتتهمي اخويا
عشق بلعت رقها بصعوبة: وانا مبخفش
نزل عماد علي صوتهم تحت….
بتزعقو لي؟
احمد: تعال ياعماد
عماد: نعم يابابا
احمد خد منها التلفون الي في الاسكرينات: شوف ده قولها ان دي مش صفحتك علشان تتاكد
عماد بقلق حاول يداريه: ايوا دي صفحتي
عشق بصت لي نوح: صدقتني بق
عماد:لحظة بس انا صفحتي كانت متهكره لا ده كلامي ولا ده اسلوبي انا عمري ما عملت كدا في بنات الناس
نوح بعصبية: شوفي بق مين الي كان بيكلمها ويهددها
عشق لي عماد: انت عارف كويس عملت اي صلح غلطتك واتجوز اختي متخليش المصيبه تكبر اكتر من كدا
عماد بارتباك: غلطة اي الي اصلحها انا معملتش حاجه وبعدين انتي متعرفيش واقفه في بيت مين ولا اي؟؟؟؟
عشق بغضب: احنا هنستعبط كلامك وتهديدك ليها كله متاخد اسكرين شوت وده دليل مش كافي انك تبطل كذب
نوح بصوت عالي: اطلعي بره
عشق بتحدي:انت ظابط مش بتمشي غير بدليل تمام تعمل تحليل وقتها هنتاكد ان العيل الي في بطنها ابنه ولا لا
غرام كانت واقفه بعيد وسامعه كل الي بيتقال ده
نوح قرب وبهمس بث الرعب لقلب عشق…لو مطلعتيش بره هطلعك انا
=اي الي بتقوله ده يابابا انا مستحيل اوافق اتجوز واحد قاعد علي كرسي متحرك انت مشوفتش شكله عامل ازاي
هشام: انتي عبيطه يابت ولا اي ده بسبب حادثة عادي اي يعني وهو بيتعالج مش هيبق طول حياته علي الكرسي انتي تعرفي ده عايش ازاي ومعاه علي قلبه قد اي ابوه كلمني عنك
وعد باصرار: برضو مش عاوزه اتجوز
هشام قعد:انا غلطان من البدايه اني وفقت تكملي تعليمك خليت عقلك الي كان مش بيفهم اي حاجه بق متفتح وبقيتي بتقولي رايك في وشي عيني عينك كدا……
وعد:مش قصدي يابابا انا بس…
هشام: هيجي انهارده وشوفيه وتسلمي عليه وتقعدي تتكلمي معاه ولو عملتي حاجه لكون كاسرلك رقبتك دي ولا هيبق في جامعه ولا زفت بعد كدا
خديجة لسه هتتكلم قطعها هشام
هشام بجديه: لم اكون بكلم حد من العيال ماتتدخليش انتي فاهمه ولا لا… وسبهم ومشي
وعد: ياماما قوليله اني مش عاوزه اتجوز مش بالعافيه مفيش جواز بالعافيه
خديجة:ابوكي محدش بيعرف يتكلم معاه وبعدين اهدي هو بس هيجي هو وابوه شوفيه وبس ويمكن هو الي بعد المقابله يغير رايه والله يخليكي بلاش حركات البنات بتوعك علشان تطفشيه ابوكي لو عرف هيطين عشتنا
وعد باستسلام: حاضر ياماما… مشيت خديجه… وعد بخوف بترن علي عشق: هي مش بترد لي!
دقايق وتلفون وعد رن وكانت عشق ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد 2)

اترك رد

error: Content is protected !!