روايات

رواية قلب وكبد الفصل الرابع 4 بقلم حور طه

رواية قلب وكبد الفصل الرابع 4 بقلم حور طه

رواية قلب وكبد البارت الرابع

رواية قلب وكبد الجزء الرابع

قلب وكبد
قلب وكبد

رواية قلب وكبد الحلقة الرابعة

يونس يحول الغرفه الى ساحه حر,ب ولا يترك شيء مكانه كل شيء موجود بالغرفه م,كسر ومبعثر وكانه فقد عقله ولم يعد يستوعب ماذا يفعل؟؟
فريده تقترب منه ببطء وتمسك ايده وتحاول ان تهديه___ ارجوك اهدى مفيش داعي ابدا لكل العص,بيه دي
يونس ينظر لها وعيونه تلمع بالد,موع ويسحب يده منها بهدوء____
اخرجي حالا يا فريده
فريده باصرار ___
ارجوك خليني اساعدك ما تستسلمش للحاله دي انا موجوده هنا علشانك
يونس يقرر كلامه و هو يحاول ان يتمالك اعصابه___
قلت لك اخرجي من الاوضه يا فريده
فريده بعناد وصوت مرتفع____
لحد امتى هتفضل ضعيف بالشكل ده لحد امتى هتفضل حابس نفسك في الاوضه الضلمه اللي جواه دي… اخرج براها وشوف الدنيا وشوف الحياه ؟ليه مصر تد,فن نفسك جواها ليه دايما حابب تبقى ضعيف
يونس بغ,ضب وكاد ان يضر,بها ____
انتم اللي مش قادرين تفهموا ان مش انا اللي اخترت اني ادخل في الاوضه الضلمه دي لو انت شايفه اني شخص ضعيف سيبيني وامشي …الدكتوره اللي ناجحه في شغلها وفي دراستها ليه تقبل انها تربط حياتها بشخص مر,يض و ضعيف
فريده _____
انت جوزي وانا مش هتخلى عنك ولا هتخلى عن الارتباط اللي بيني وبينك
يونس بز,عيق ____
وانا مش عايز الارتباط ده افهمي بقى؟؟ اخرجي من حياتي
فريده دمعه تخونها وتنزل وكانها لا تشعر بها ___
لكني مازلت في حياتك وانت اللي اديتني الحياه دي من بعد ربنا
يونس يشد,ها من ذراعها بق,سوه ____
وده كان ند,م عمري
فريده بو,جع وبكاء شديد____
ليه مصر على انك تكسر,ني اديني فرصه اساعدك اديني فرصه اخرجك من الظلام ده عشان انا كمان اخرج منه
يونس بغ,ضب امسكها من زراعيها ويخرجها بره الاوضه ويقفل الباب وبصوت مرتفع____
انت الشخص الوحيد اللي مش عايز مساعده منه لو كنت عايزه تساعديني ابعدي عني وامشي وما تجيش هنا ثاني
سعد ___
انزلي يا حبيبتي اقعدي شويه في الجنينه !!ما تزعليش منه هو هيهدى دلوقتي
فريده بد,موع____
انا مش زعلانه منه انا خايفه يعمل حاجه في نفسه
سعد بطمئنان ____
لا اطمني هو عصبي اه .. بس عارف حدوده كويس ما تقلقيش انزلي انت شويه في الجنينه وانا هتكلم معاه
فريده تمشي وهي تنظر على باب غرفه يونس بو,جع
سعد يخبط على الباب ____
افتح يا يونس ؟؟فريده مشيت
يونس يفتح الباب ويدخل سعد وينظر على حال الغرفه لا يوجد شيء مكانه ويبدا يركن الاشياء المبعثره على الارض____
قلبت الاوضه الى ساحه حر,ب لانك شفت دموعها
يونس____
مش قادره تفهم انها لازم تبعد عن حياتي عشان تعيش
سعد بتساؤل___
ليه رفضت تقول لها الحقيقه؟؟
يونس وكانه لا يفهم ما يقصد جده____
حقيقه ايه ؟؟
سعد بتركيز _____
حقيقه انك خفيت ورجعت يونس اللي يقدر يكون معاها ويحميها ليه عايز تكمل الكذبه
يونس بضعف____
احميها ازاي وانا اكبر خ,طر عليها
سعد بتنهيده_____
يا ابني كل تفكيرك غلط ليه مصر تشيل نفسك ذنب انت ملكش يد فيه
يونس يجلس بتعب____
طيب لو عايز تريحني قول لي تعرف ايه ومخبيه عليا ؟؟
سعد بدهشه____
انا هخبي عليك ايه انا ما عنديش حاجه اخاف منها عشان اخبيها
يونس بنظرات شك ____
متاكد يا جدو ؟؟
سعد بثقه ____
طبعا متاكد ..انا سعد كمال الدين ولا انت نسيت جدك يبقى مين
يونس يقف امامه وينظر بداخل وعيونه_____
عشان انت سعد كمال الدين جدي••• انا بسالك للمره الاخيره لو في حاجه انا ما اعرفهاش وانت مخبيها وهي سبب ايه اللي بيحصل لي ده انا مش هقدر اسامحك
سعد بحنان يحت وجهه بين كفيه_____
يا ابني جدك طول عمره بيخاف ربنا… عمري ما اذ,يت حد عشان يفكر ياذ,يني فيك”” كون مطمئن
يونس بوجع ____
لما اوصل للحقيقه واكشف المجهول اللي مد,مر حياتي وحياتي كل شخص بحبه وقتها بس هطمن وارجع ل حياتي
____________🖤🥀🖤🥀بعدمرور شهرين____🖤🥀
___________🖤🥀🖤🥀في احد المولات____🖤🥀
عبير ___
هاتي يوسف وروحي شوفي انت ناقصك ايه وجيبيه
ساره___ طيب انا محضرها ببرونه في الشنطه لو عيط اكلي
عبير بضحك____
انا كمان ام وعارفه الحاجات دي
ساره بابتسامه ___
طبعا اعظم ام كمان بس يعني دي غريزه الامومه مش بايدي
عبير ___
فهماك يا حبيبتي وروحي انت واطمني
ساره تمشي وتسيب يوسف مع عبير في المطعم وراحت هي تجيب الحاجات اللي ناقصاها ليوسف
شخص مجهول يظهر امامها فجاه ويصطدم بها متعمد___ انت كويسه يا مدام
ساره تاخد منه لعبه يوسف اللي وقعت منها _____
اسفه ما خدتش بالي
الشخص المجهول______
بتحبي ابنك قوي كده
ساره باستغراب من سؤاله _____
مين حضرتك؟؟؟و تعرفني منين علشان تسالني سؤال زي ده
الشخص المجهول يضحك بمكر _____
انا اعرف عنك حاجات كثير”” زي مثلا انك مش هتعرفي تخلفي غيره ثاني
ساره بارتباك______
انت بتقول ايه اكيد انت واحد مجنون ابعد عني
الشخص المجهول يمسكها وينظر لها بثقه______
اكيد جوزك الغالي خبي عليك معلومه مهمه زي دي وان حصل لك مضاعفات في الولاده وللاسف فرصتك في الحمل ثاني مستحيله
ساره تستمع الى كلامه وفي حاله من الذهول ولكن نظرت له بثقه_____
انت واحد مريض وانا مش هسمح لنفسي اني اقف واسمع الكلام الفارغ ده ولو ما مشيتش من قدامي حالا انا هطلب لك الامن
الشخص المجهول_____
بجد نادي لهم بس انسي ابنك لانه معايا وبكلمه مني مش هخليك تشوفيه ثاني
ساره الخوف تسلل الى قلبها_____
كذاب انت كذاب يوسف مع ماما عبير
الشخص المجهول يشاور لها باصبعه ان تنظر للخلف____
مش هو ده ابنك •••عبير في حاله ا,غماء نتيجه سكريات عاليه انت عارفه ان الست مر,يضه سكر مش انا اللي هعرفك برده
ساره بخوف تجري عند ابنها لكن الشخص المجهول يمسكها وبتحذير ______
اسمعي الكلمتين اللي هقولهم لك دول كويس قوي وتنفذيهم بالحرف الواحد انت فاهمه
ساره بع,صبيه_____
انت مين وعايز ايه؟؟
الشخص المجهول_____
معاكي كف مريم ؟؟خمس ايام والباشا الصغير ينزل شركه والده ويجيب لنا تفاصيل للمناقصه اللي الوالد بيحضر لها
ساره تنظر لابنها وتبكي ولا تفهم منه حاجه ______
انت بتقول ايه انا مش فاهمه منك حاجه
الشخص المجهول بتنهيده______
بصي انا في العاده ما بحبش اكرر كلامي كتير بس انا رافتا بحالتك هفهمك كمان مره”” ملف المناقصه اللي حماكي داخلها يلزمني جوزك يجيب الملف او انت تجيبي الملف دي مشكلتك وانت حليها مع نفسك المهم الملف يبقى عندي …ده طبعا لو مش عايزه تخسري ابنك واديك شفت بعينيك حاجه بسيطه من اللي انا ممكن اقدر اعمله
ساره _____
انا هعمل ده ازاي ياسين رافض انه يشتغل مع عمي يعقوب في الشركه وهو اصلا ما لوش اي علاقه بالشركه
الشخص المجهول___
تمام يا حلوه ما فيش اي مشكله يبقى المهمه بقيت على عاتقك انت ورينا شطارتك وهاتي لنا الملف ده
ساره___
انت بتقول ايه وانا هعرف الملف ده ازاي علشان اجيبه لك انا ما اعرفش اي حاجه عن شغل عمي ولا اعرف حتى هو بيشيل اوراق ودي فين
الشخص المجهول___
وانا هديكي معلومه تساعدك علشان ما اصعبش عليك مهمتك الملف اللي انا عايزه موجود في المكتب بتاع يعقوب اللي في البيت واحتمال كبير هتلاقيه في الخزنه بتاعته
ساره ____
طيب لو موجود في الخزنه انا هجيبه ازاي
الشخص المجهول بنرفزه _____
ده شغلك انت اظن ان انا سهلت لك مهمتك قوي ونصيحه مني اوعي تجربي زعلي وخا,في على ابنك لانك مش هتعرفي تعوضيه لو خسر,تيه
ساره بخو,ف____
طيب اديني ابني وانا هعمل كل اللي طلبته
الشخص المجهول يشاور للي شايل يوسف يجي عندهم___
اكيد اتفضلي ده ابنك ما حدش يقدر ياخده منك••••
ونظر لهابنظره تملاها الشر ثم يكمل___
غيري انا طبعا
ساره تحضن ابنها وتخبيه بحضنها وببكاء وكل جسدها ينتفض من الخوف
فالشخص المجهول بتنبيه ___
لما ترجعي عند حماتك هتلاقي الدكتور بيفوقها ابقي قولي لها جات لك غيبوبه سكر مش عايزين نخض الست معانا
ساره بخوف تروح عند عبير وتطمن عليها___
ماما انت كويسه
عبير بتعب ____
انا حصل لي ايه يا بنتي للحظه حسيت اني مش في الدنيا
الدكتور___
دي كانت غيبوبه سكر الحمد لله عديناها
ساره بارتباك___
طمني يا دكتور هي بقت كويسه ممكن نرجع على البيت
الدكتور_____
هي بقت كويسه ممكن تاخديها على البيت وتنتبهوا عليها من اي حاجه فيها سكريات عليها الحمد لله على سلامتك
ساره تاخد عبير وابنها ورجعوا على البيت وهي يدور في بالها كل كلمه قال ذلك الشخص المجهول ولا تعرف ماذا عليها ان تفعل هل تصدقه ام تكذبه وهي حقيقي لا تستطيع ان تنجب مره ثانيه عقلها مشوش ما بين الخوف والتوتر
_____________🖤🥀🖤🥀عند يونس_______🖤🥀
يونس _____
ما تقتل,همش ارجوك ما تقت,لهمش انا عارف اني غلطت بس هم ما لهمش ذنب ارجوك سيبهم ارجوك
الشخص المجهول يصوب سلاحه باتجاه اصدقائه_____ انت اختار اق,تل مين فيهم الاول ؟؟
يونس ____
انا هخرج من حياتهم بس ارجوك ما تقتل,همش هم ما لهمش ذنب
الشخص المجهول_____
ايه رايك ننهي حياه حبيبتك الاول
يونس_____
انا ما حبيتهاش كل اللي بينا كانت صداقه وبس وانا هبعد عنهم نهائي لو كان لازم ان في حد يمو,ت فيبقى انا لكن هم ما لهمش ذنب
الشخص المجهول يلوح بالسلا,ح يمين ويسار____
انت بدات اللعبه وانا بنهيها كان لازم تفكر قبل ما تدخل حياتهم بدون اذني••• لكن دلوقتي وقت التنفيذ مش الاختيار
يونس_____
انا بترجاك سيبهم وابعد المسد,س ده عنهم
الشخص المجهول ينزل سلاحه ويمسك بداله س,كين ويقترب على منه______👇
معك حق المسد,س هينهي حياتهم بسرعه خلينا نستمتع شويه ؟؟ !
يونس بخوف يحاول ان يخلص نفسه من رجاله____ سيبوني لاااا لاااا
ما تقربش عليهااااا مننننه؟ قلت لك لو عايز تمو,ت حد مو,تني ابعد عنها حرام عليك !!!!؟
سيبوووووني مننننننه _____؟؟؟؟؟
الشخص المجهول بهدوء_____
تمام اهدى وخليك فاكر انك مهما تعلي صوتك وتصر,خ ما حدش هيسمعك
يونس_____
انت ليه عايز تق,تل ناس ابرياء
الشخص المجهول____
انت اللي اخترت مو,تهم لما دخلت حياتهم
يونس____
انت ليه بتمو,ت اي حد بيدخل حياتي
الشخص المجهول_____
لان حياتك ملكي وانا ما سمحتلكش انك تدخل في علاقه زي دي
يونس______
وانا قلت لك كانت مجرد صداقه عاديه سيبهم يمشوا وانا مش هظهر في حياتهم تاني
الشخص المجهول______
هم هيمو,توا / ويكونوا درس ليك عشان تتعلم بعد كده ما تعديش الخط اللي انا راسمه لك
يونس_________
حرام عليك كفايه بقى هتستفاد ايه لما تمو,تهم قلت لك هعمل كل اللي انت عايزه
الشخص المجهول_______
انت كده ولا كده في الحالتين هتعمل اللي انا عايزه
طيب لو جاوبت على سؤالي بصراحه هسيبها تعيش
انت فعلا ما حبيتهاش؟؟
يونس_____
للاسف حبيتها بس هي ملهاش ذنب سيبها ارجووووك
الشخص المجهول يقترب من منه_____
مش هي دي العروسه اللي انا اخترتها؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلب وكبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *