روايات

رواية رهف الفصل السادس 6 بقلم زوزا

رواية رهف الفصل السادس 6 بقلم زوزا

رواية رهف البارت السادس

رواية رهف الجزء السادس

رهف
رهف

رواية رهف الحلقة السادسة

‏بيبص زياد وحياه علي الصوت وبتتفاجئ رهف
‏زياد: رهف
‏رهف بتبلع ريقها وتبص لعمران اللي في حضن زياد
‏حيااه: رهف
‏رهف: بتقرب من زياد بسرعه وتشد عمران
‏حياه: داا ابنك
‏ رهف بتحاول تستجمع نفسهاا ايواا ابني
‏زياد: ابنك
‏نديم: هي رهف اتأخرت ليه بصيت علي الترابيزه اللي رهف راحت عليها لقيت زيااد
‏رينااد خودي مروان ورهف علي العربيه بسرعه
‏ريناد: حااضر يابيه
‏نديم: قومت بسرعه وروحتلهم حبيبي واخدت عمران من رهف وحطيت ايدي حوالين وسط رهف اهلا زياد بيه
‏زياد: اهلا وسهلا يانديم بيه
‏نديم: اي المفاجأه الجميله دي انا والمدام وابني كنا بنتغدي هناا لو كنا نعرف انك هنا كنا قعدنا سواا
‏زياد: امم مره تانيه
‏نديم: انشاء الله عن اذنك
‏زياد: اتفضلو
‏نديم: مشيت انا ورهف حاسبت علي الاكل وخرجنا علطول
‏رهف: شكراا جداا يانديم انقذتني مكنتش عارفه اعمل اي
‏نديم: ولا يهمك ياحبيبتي اهم حاجه انتي كويسه
‏رهف: ايواا مكنتش عاوزاه يشوفهم
‏نديم: هو مشافش غير عمران انا خليت ريناد تاخد رهف ومروان وتخرج مشافهمش
‏رهف: كويس
‏نديم: نحاول بعد كداا في اي مكان معرض اننا نشوف زياد فيه يكون معانا عمران بس لما يكونو طفل واحد مش هيشك غير لما يشوف تلاته
‏رهف: صح صح
‏حيااه: رهف خلفت من جوزها داا
‏زياد: مش عارف اتفاجئت
‏حياه: بس غريبه انها لحقت خلفت والطفل مش اقل من ٤ او ٥ سنين وانتو اصلا مطلقين بقالو خمس سنين
‏زياد: ايواا فعلا
‏حياه: دي تقريبا اتجوزت علطول وحملت علطول كمان
‏زياد بحيره انا لازم افهم
‏بعد كام يوم
‏رهف:بتروح الشركه كل يوم مع نديم ومبتديش فرصه لزياد انو يتكلم معاها
‏وزياد بيحاول يعرف نديم ورهف متجوزين من امتاا
‏عند نوال في البيت
‏نوال قدام مرايتها يالهوي شعري وقع بجد اي اللي حصل وكل ماتسرح شعرها يقع اكتر اكيد حياه ضربتني عين منهاا لله طيب اروح اكشف ولا اعمل اي ساره بنتها: ماما انا عاوزه اشتري هدوم
‏نوال: انتي مبتزهقيش شرا
‏ساره: الكليه بتحتاج لبس كتير مليش دعوه
‏نوال: طيب ياختي بس هنزل معاكي وانا اللي هدفع عشان انتي نصابه
‏ساره: طيب يالا
‏نوال: يالا
‏رهف: ريناد انا هاخد مروان اشتريلو شويه هدوم ليه ولعمران
‏ريناد: مش هتاخدي عمران

 

 

‏رهف: لا مش مشكله هجيب نفس المقاس ليهم الاتنين عشان مدوخش بيهم
‏ريناد: خلاص تماام
‏رهف: يالا مع السلامه
‏ريناد: مع السلامه
‏نوال: بتفتح باب الشقه لقت حياه في وشهاا
‏حياه: انتو خارجين ولا اي
‏ساره: ااه هنشتري هدوم
‏حياه: طيب حلو هاجي معاكو
‏ساره: يااريت يالا
‏نوال: يالا ياختي انتي وهي
‏رهف: بتوصل عالمول وبتروح علي قسم الاطفال
بتراقبهم عيون ست غريبه بتفضل ماشيه ورا رهف
‏رهف: لو سمحتي هاتيلي الطقم داا
‏البنت: حاضر
‏رهف بتقيس الهدوم علي مروان تماام هاتيلي منو نفس المقاس اتنين
‏البنت: حاضر يامدام اتفضلي
‏رهف: شكراا
‏البنت: بسبس اسمك اي ياعسل انت
‏رهف بابتسامه مرواان
‏البنت: مش بيتكلم
‏رهف: لا بيتكلم ولسانو مترين بس طول ماهو بره البيت مبيتكلمش
‏البنت بضحك ايواا ربناا يخليهولك
‏رهف: في من الطقم دا مقاسو
‏بتقرب الست من مروان وتتفرج علي الهدوم وفي اللحظه المناسبه ورهف عنيها بتروح من علي مروان بيختفي فجأه
‏رهف: مرواااان
‏البنت: مرواان
‏رهف: اي دااا راح فين مرواااااان رهف: اي دااا راح فين مرواااااان
‏مروان: بعياط ماما بس رهف مسمعتوش من الزحمه
‏رهف بتتصدم وبتفضل تلف حوالين نفسها وبتعلي صوتهاا مروااااان
‏البنت الي واقفه في المحل بتروح بسرعه علي الميكرفون وبتنادي في طفل مفقود في طفل مفقود اسمو مرواان اللي يلاقيه يجيبو في قسم الاطفال
‏رهف: مرواان
‏واحده ست: اهدي يابنتي ممكن يكون راح هنا ولا هناا
رهف بتعيط وبتدور علي مروان
تليفون رهف بيرن
نديم: الو ياحبيبتي انا خلاص قربت اوصل ع المول اهو خلصتي
رهف بعيااط مروااان
نديم: في ايييي
رهف: مش لاقيه مرواان مش لاقياه
نديم: انا جايلك حالا
‏الست بتجري بسرعه بمروان وهو بيعيط وبتخبط في حيااه
‏حيااه: انا اسفـ اي داا استني هناا وبتمسك الست
‏الست بتحاول تشد ايديها منها
‏حيااه: انتي خطفاه داا عمران هاتي الولد
‏الست ابعدي عني
‏نوال: الحقونااااااي حرااااااميه يالاهواااااي
‏الناس بتتجمع بسرعه وياخدو مروان منها وحياه مفكراه عمران والامن بيمسك الست
‏حياه: انا عارفه مامتو انا عارفاها بتاخد مروان من الناس وبتطبطب عليه بس بس ياروحي
‏رهف: مروااان انت فين
‏البنت في طفل مفقود اسمو مروان الي يلاقيه يجيبو قسم الاطفال
‏ساره: بينادو عليه ياحياه تعالي نوديه قسم الاطفال
‏نوال: هاتيه هاتيه ياحبيبي بس متعيطش
‏حياه: اه ياخالتي لو عرفتي ان امو رهف هترميه من حضنك
‏واخدو مروان علي قسم الاطفال
‏رهف عماله تعيط والكل بيهدو فيها وبيدورو معاها
‏البنت اهوو يامدام اهوو
‏رهف بتجري عليه بسرعه ومبتاخودش بالها من نوال
رهف: ‏مرواان حبيبي مروااان وبتحضن فيه وتبوسو
نوال: انتي
رهف بتبص لنوال وتتصدم
حياه: مرواان هو مش اسمو عمراان
رهف: اااا ااااا
نوال: مين الواد داا انتي جايباه منين
رهف: ابعدي عني داا ابني
نوال: ابنك منين وبتحاول تشد منها مروان
نديم بيشيل ايد نوال من ع مروان انتي بتعملي اي
نوال: انت مين
نديم: انتي اللي مين وعاوزه اي من ابني
نوال: ابنك
نديم: ااه ابني
نوال: انتو متستاهلهوش ومراتك مش عارفه تاخد بالها منو وكان في واحده خاطفاه كان ممكن تقتلو وتاخد اعضائو تبيعها

 

 

رهف: بتعيط اكتر لما سمعت الكلام داا
نديم: بيهدي رهف وبياخودها ويمشي من غير ولا كلمه
نوال: كتكو نيله
حياه لنفسها انا فاكره ان اسمو عمران مش مروان تكون هي اتلغبطت غريبه
في العربيه
رهف: ياروحي ياروحي انت كويس وبتطمن عليه
نديم: ممكن اعرف اتخطف منك ازاي
رهف: والله انا كانت عيني عليه فجأه ملقتوش
نديم: رهف لما انتي واخده واحد ومش عارفه تخلي بالك منو امال لو اخدتي التلاته كنتي هتعملي اي
رهف بدموع: قلتلك كنت واخده بالي منو فجأه اختفي
نديم بصوت عالي: لو كان حصلو حاااجه انا كنت هعمل اي
رهف انت بتزعقلي لي انا من غير حاجه كنت هموت عليه
مروان بيعيط من صوتهم
رهف: بس ياحبيبي خلاص
نديم بيتمالك اعصابو وبيفضل ساكت لحد مايروحو
وصلو ع البيت بتنزل رهف ومعاها مروان وتدخل ع البيت بتدي مروان لريناد وتطلع علي اوضتها ونديم بيطلع وراها
نديم: رهف
رهف: لو سمحت انا تعبانه ومش قادره اتكلم
نديم: بتقولك كان في ست خاطفااه انتي متخيله لو مكانش حد لحقو كان هيحصل اي
رهف بصوت عالي فكرك انا مكنتش خايفه انا كنت خايفة عليه اكتر منك ومهما تعمل مش هتخاف عليه قدي انت فااهم دول عيالي وانا اكتر واحده بحبهم وبخاف عليهم
نديم: عياالك دلوقتي بقو عيالك من امتا واحنا فيه فرق بينا وعيال مين ومين بيخاف اكتر انتي دايما بتقولي كلام غلط وفي الوقت الغلط بس هما مش عيالك لوحدك لا زي ماهما عيالك هما عيالي
رهف: انا تعبانه بجد ومش قادره اتكلم
نديم: تماام سبتها ونزلت تحت انا عارف رهف مش بتبقا قاصده كلامها بس لازم تعرف اني مش جماد وان كلامها بيأثر علياا واني مش مجبور دايما افهمها صح
رهف: ليه دايما باجي عليه بالكلام ليه بجرحو ليه كل ماقول مستحيل ازعلو بنيل الدنياا اكتر انا لازم اصالحو خرجت من اوضتي ونزلت ملقتوش رينااد نديم فين
ريناد: خرج ياهانم
رهف: تمام ياترا راح فين قعدت ع الكنبه واخدتهم في حضني مش متخيله حياتي من غير واحد فيهم انا كنت اموت لو مروان حصلو حاجه النهارده
الباب بيخبط ريناد بتفتح
نديم: السلام عليكم
ريناد: عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نديم: دخلت لقيت رهف قاعده وواخده الاولاد في حضنها وهما نايمين
رهف: ندييم انت كنت فين
نديم: قربت منها واخدت رهف دخلتها اوضتها ورجعت خدت مروان وهي جابت عمران ونيمناهم وخرجنا
رهف: انا اسفه اووي بجد انا عارفه اني غلطانه واني كل مره بجرحك انا انا عارفه اني مستاهلش انك تسامحني
نديم: شششش تعالي اقعدي
رهف: هتسامحني صح
نديم: رهف هو انتي ممكن ترجعي لزياد
رهف: مستحيل
نديم: يعني عاوزه تكملي معايا
رهف: طبعاا
نديم: طيب ليه دايما بتحطي مابينا كلمه عيالي هو انا في يوم حسستك انهم عيالك لوحدك
رهف بدموع: لا
نديم مسحت دموعها وكملت انا بحبك وهفضل احبك ومستحيل اسيبك او اسيب عيالنا احنا واحد
رهف: عارفه نديم: طيب اهدي بقا وشوفي جبت اي طلعت من الكيس ٣ ماسك للأطفال
رهف: اي داا
نديم: دي عشان وانتي معاكي الاولاد تحطيها في ايدو وفي ايدك وبقفل ومفتاح يعني محدش يقدر يخطفهم او يفتح القفل او يقطعها
رهف بتحضنو ربناا يخليك لينا ومنتحرمش منك
عند زياد
حياه: تعرف قابلنا رهف النهارده
زياد: انتو مين
حياه: انا وامك وساره
زياد: امي ورهف اتقابلو
حياه: ايواا
زياد: قالو اي
حياه: رهف مقالتش لان ابنها كان مخطوف وانا شوفتو مع ست بتجري بيه ف مسكت فيها وخالتي صرخت والناس اتلمت
زياد: اااه
حياه: وعرفنا مكانها وروحنالها وامك كانت شيلاه في حضنها ورهف اخدتو منها وفضلت تعيط بس الغريب ان رهف قاالت مروان
زياد: تقريبا كان اسمو عمران
حياه: بالظبط ف استغربت اووي
زياد: كملي
حياه: وبعدين خالتي مكانتش مصدقه انو ابنها وكانت عاوزه تاخدو منها معرفش ليه
زياد: وهي تاخدو ليه
حياه: معرفش وبعدين جه جوز رهف وكان هيتخانق مع خالتي بس امك مسكتتش وقعدت تقولهم كلام يحرق دمهم
زياد: ااه
حياه: بس جوزها اخدها ومشيي ومردش علي خالتي
زياد: حياه انا حاسس ان في حاجه غلط في علاقتهم مش عارف ليه
حياه: ازاي يعني
زياد: مش عارف
عند رهف
نديم: رهف بكره شركتنا عامله حفله بتدعم الاطباء وعامله تبرعات للمستشفي تحبي تيجي
رهف: ااه طبعا هاجي
نديم: تمام
ريناد: رهف هانم عمراان ورهف حرارتهم مرتفعه
رهف: ازااي وخرجت جري علي اوضتهم
ريناد: مش عارفه انا قستلهم الحراره لقيتها ٣٨
رهف: طيب هاتيلي الكمادات الحراره مش مرتفعه اووي
وبعد شويه الحراره نزلت
ريناد: الحمدالله
رهف: اخدو دور برد هاتي مروان اقسيلو حرارتو
ريناد: حااضر
رهف: تعالي ياحبيبي ارفع ايدك وبعد ثواني لا حرارتو طبيعيه
نديم: اي كويسين رهف: اخدو دور برد بس مش تقيل ونامو هخليهم هما الاتنين في اوضه وناخد مروان معانا في اوضتنا عشان مياخودش منهم البرد
نديم: تعالا يابطل
رهف بتبوس عمراان ورهف وتغطيهم وتخرج
تاني يوم
رهف: حبايب مامي عاملين اي النهارده
الطفله رهف: مامي زوري بيوجعني اووي
عمراان: وانا كمان
الباب بيخبط
رهف: ريناد افتحي اكيد الدكتور
ريناد: حاضر
الدكتور: خير الحلوين بيشتكو من اي
رهف: زوري بيوجعني
الدكتور: افتحي بوقك ااه عسل اووي وانت كمان افتح بوقك اوي اووي جدع التهاب بسيط في الزور مش محتاج قلق
رهف: يعني مش محتاج نروح المستشفي
الدكتور: لالا انا هكتبلهم علي شويه علاج وبكره هيبقو كويسين جداا
رهف: تمام يادكتور شكراا لحضرتك
نديم: خير
رهف: الدكتور قال التهاب بسيط في الزور بكره هيبقو تمام
نديم: ياروحي زورك بيوجعك
رهف بتمسكن ايواا شوف بيوجعني ازااي
نديم بيبوسها من بوقها طيب خف كداا
رهف: ايواا خف اووي
نديم بيضحك ورهف بتضحك عليهم
نديم: وانت كمان هاات بوسه اللله
عمراان: لسه مخفتش
نديم: طيب هات كمان واحده
عمران: لسه بيوجعني
رهف: طيب بوسه لمامي
عمراان: خف اووي
نديم: ياجزمه
الكل بيضحك
نديم: انا هروح الشركه خليكي معااهم وهعدي اخدك بليل ونروح الحفله سواا
رهف: اوكاي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
زياد: حياه تيجي معايا حفله النهارده
حياه: ياريت
زياد: خلاص هاجي بليل اخدك
حياه: تمام
بليل
رهف بتجهز وتلبس مروان وتاخدو معاها عشان ميتعبش من اخواتو
وحياه بتجهز وتستني زياد
نديم: يالا ياروحي
رهف: يالا
رهف كانت لابسه فستان اسمر طويل ولابسه شوز اسمر بكعب عالي وعامله شعرها فورمه بسيطه وحاطه ميكب سيمبل تجنن
ومروان كان لابس بنطلون اسمر وقميص اسمر وشعرو قمر وعيونو الخضرا عسل
ونديم كان لابس بدله سمرا وقميص اسمر وساعه سمرا وجذمه سمرا وشكلو حلو
زياد: خلصتي ياحبيبتي
حياه: ايواا

 

 

حياه كانت لابسه فستان موڤ غامق طويل وشوز ابيض بكعب وفارده شعرها وحاطه ميكب بسيط وكانت قمر
زياد كان لابس بدله كحلي وجذمه كحلي وحلو
بيوصلو ع الحفله
زياد وحياه بيوصلو الاول ويسلمو ع الموظفين ومراتتهم ويقفو في جمب
بيوصل نديم ورهف ماسكه ايدو وماسكه ايد مروان وماشي جمبهاا وشكلهم قمر
بيسلمو علي الموجودين والكل بيبص عليهم
زياد كان باصص لرهف ومش عارف يشيل عينو من عليها
لكن حياه كانت باصه لمروان وبتتمني لو كان ابنها وعاوزه تروح تاخدو وتفضل تحضن فيه
نديم: تعالي نسلم علي زياد ومراتو
رهف: تمام
نديم: اهلا
زياد: اهلا يانديم بيه
نديم: لا احنا مش في الشركه بلاش رسميات خليها نديم
زياد: تماام جداا
رهف بتبوس حياه وتحضنها
وحياه بتنزل لمستوي مروان وتبوسو عمران حبيبي
رهف: احم
حياه: عمران بردو صح
نديم: بصراحه انا كنت حابب اسم عمران ورهف حابه مروان ف سميناه عمران بس بنقولو مروان
رهف: ايواا
حيااه: ااه تماام
زياد: ربناا يباركلكم فيه
حياه: انا اسفه لكلام خالتي
رهف: انا وانتي عارفينها كويس مفيش داعي تعتذري
بتبتسم حياه: لسه فاكره مواقفها
بتبتسم رهف: وهي نوال هانم تتنسي بردو
حياه: معاكي حق
نديم: طيب عن اذنكم
حياه: بتمسك ايد مروان معلش خليه شويه لو ينفع يعني
رهف بتحاول تمسك اعصابها بلاش عشان ميزعجكيش
حياه: متخافيش شويه بس وهجبهولك
رهف بتردد امم طيب حبيبي اوع تضايق طنط ماشي
مروان: ماشي
حياه بتشيلو وتفضل تحضن فيه
ورهف بتمشي وكل شويه تبص عليه
زياد: مكانش ينفع تزني عليها كان باين اووي انها مش عاوزه تسيبو
حياه: غصب عني متعلقه بيه اووي
زياد: انا عارف بس مينفعش الزن
حياه: خلاص بقا متتعصبش
زياد: تمام

 

 

حياه بتمسك الكاس ولسه هتشرب البيبس بيرفع مروان ايدو بيقع علي حيااه
زياد: خلي بالك
حياه: مش مشكله مش مشكله حصل خير
زياد: هاتيه وروحي الحمام
حياه: اوكااي
بياخد زياد مروان ويبوسو ويفضل يبصلو ويحضنو انا مش عارف انا متعلق بيك اووي كدا ليه وكل ما اشوفك ابقا عاوز احضن فيك
رهف: كنت واقفه جمب نديم وببص علي مروان لقيتو في حضن زياد اتجننت وجريت عليه لما بشوف زياد ماسكهم بحس انو هياخودهم مني واني هتحرم منهم
رهف: لو سمحت هاتو
زياد: مش هاكلو علفكرا
رهف: مقولتش انك هتاكلو بس انا عاوزاه
زياد: بيبعد مروان عن رهف ولسه شايلو ليه كل ماتشوفيني شايل ابنك تتجنني كدا
رهف: بتحاول تتمالك اعصابها اتجنن ليه يعني
زياد: مش عارف بس اكيد في حاجه هو انتي خايفه اخدو منك
رهف: متقدرش تاخدو فكرك نديم هيسيبك
زياد: لو كان ابني مكنتش اسيبو يروح لحد ابداا
رهف: هه طيب ولما كان هيبقا عندك ابن وديتو فين
زياد بيضايق رهف قلتلك اديني فرصه اشرحلك
رهف ولا كلمه هاات ابني
زياد: رهف اسمعيني بس
رهف: مش عاوزه اسمع اي حااجه انا بكرهك انت سامع هاات ابني والا هعلي صوتي
وفجأه
دكتوره رحمه بتقرب منهم مش معقول انا كنت عارفه ان الخلاف اللي بينكم هينحل وترجعو لبعض الحمدالله اني منزلتش البيبي
بتقف رهف بجموود
والكلمه بتنزل علي زياد كالصاعقه
زيااد: ايييه
دكتوره رحمه ومأخدتش بالها من الصدمه اللي علي وشهم
مشااء الله دا ابنكم
رهف باصه في عيون زياد وضربات قلبها بتزيد اكتر ف اكتر
وزياد واقف في صدمه وباصص لرهف وبيبص لمروان
زياد: ابني…
يتبع…

  • لقراءة الفصل التالي:اضغط هنا
  • لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رهف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *