روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثاني والثلاثون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثاني والثلاثون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثانية والثلاثون

عند غيث
كان يجلس غيث ومعتز ويوسف يشترف قهوه..ليجد الشرطه تدخل الي المكان ليقول
الشرطي:استاذ غيث في بلاغ متقدم فيك ولازم تاجي معانا
غيث ببرود:ومين قدم البلاغ
الشرطي:مدام غيث مرات حضرتك..قدمت بلاغ بأنك اتعديت عليها وإثبات كلامه ف التقرير الطبي
غيث بعصبيه:انت اتجننت مراتي تعبانه ازاي هتقدم بلاغ
لينهض غيث ويذهب الي غرفة ماسه لانه كان يجلس في مقهى المشفي…ليدفع الباب ويدخل ويجد ماسه ومراد يجلسون وفي يديهم بعض الأوراق ليقول
غيث:اي البيحصل هنا ده…
ليقف مراد ويتقم منه ويمد يده ويقول
مراد: انا مراد..المحامي المؤكل ل مدام ماسه…
ليلكمه غيث لكمه تنزل علي وجهه.. اوقعت مراد علي الارض ..لتصرخ ماسه بخوف علي مراد….
ليمسكه غيث ويلكمه مره اخري حتي جرحت شفتي مراد ويقول
غيث:عرفت مرات منين يابن الك**لب..ده انا هقتلك

 

 

ماسه بدموع: ارجوك ياغيث سيبه..خلاص والله هسحب البلاغ…
لتوجه ماسه كلامها الي الشرطي وتقول
بقلمي دينا محمود
ماسه:انا عايزه اسحب البلاغ ياباشا ارجوك
الشرطي: لازم يتسحب بشكل رسمي….
ليدخل يوسف ويقول
يوسف:تمام انا هنهيه…
وبالفعل هذا ماحدث….
ماسه برجاء:ارجوك يغيث سيبه…ارجوك ياغيث ابعد عنه
لتنهي اخر كلمها بصريخ
ليبتعد عنه غيث لأجل ماسه وياخذه ويرميه خارج الغرفه…ويدخل ويغلق الباب خلفه…ليقترب غيث من ماسه ويقول
غيث:عايزه تخلصي مني..عايزه تحبسيني ياماسه..انت عبيطه انتي مفكره ان بحتت بلاغ ذي ده يقدر حد يتكلم معايا هه..
ماسه:بجد ياغيث انا تعبت منك ومن وجودك في حياتي….عايزه اخلص منك واعيش مرتاحه
غيث:لو عايزه تعيشي مرتاحه حبيني ذي ما انا بحبك
ماسه:انت اتجننت.. احبك ازاي.انا بكرهك..بكررررهك ياغيث
غيث:يبقا مش هتخلصي مني.. واتعودي بقا علي كده عشان مستحيل ابعد عنك
ماسه:وانا مش هقدر اكمل كده…
لتمسك ماسه جهاز التنفس الصناعي وتكسره وتحول ان تجري
بقلمي دينا محمود
نفسها به…ولكن قبل أن تقربه لها كان الغيث اسرع وانجرح هو..
لكن غيث لم يشعر بألم لان ألم الحقيقه في قلبه خوف من ان يخسرها ليقول
غيث:لاء ياماسه مستحيل اخسرك تاني…
لترجع ماسه راسها الي الخلف بتعب واصبحت تبكي..كم تتمني ان يختفي هذا الغيث من حياتها لكي ترتاح.. ولكن ليس كل ما يتمناه الأنسان يتحقق..
ليخرج غيث ويقف اما الغرفه لانه يعلم انها تريد أن تبكي وتصرخ
_________________

 

 

في مكان آخر…
كانت تسير تالين في احد الشوارع..لتجد احد يمسكها من رقبتها ويضع يديه علي فمها من الخلف..لتحاول ان تتخلص منه لتجد يقول
ادم:بصي انا هحوش ايدي بس اوعي تصوتي..انا بحزرك
لتهز تالي راسها يدى علي موافقتها ليزيل ادم يديه
ادم:بصي انا مش بسومك ولا عايزه اتسلي بيكي…بس انا حاسه ان شوفتك قبل كده عشان كده طلبت رقمك
تالين: عايز رقمي لي
بقلمي دينا محمود
ادم:عشان مع…عشان اتعرف عليكي
تالين: وانا رفضت وامشي من هنا
ادم:مش هعمل كده تاني بس انتي الجانيه علي نفسك
تالين:المفرود بقا اخاف من….
ولكن لم تكمل كلامه بسبب دفعته القويه الذي دفعها لها الي الحائط واخذ يقبلها وكانت بالنسه لها قبلها قذره من شخص أقذر ولكن بالنسه له قبلها لها طعم من نوع آخر…ادخل ادم يديه الي جيبها واخذ هاتفها وابتعد عنها وهي تفتح عينيها علي وسعها من الصدمه…ليسجل ادم رقمه علي هاتفه تالين ويرن رنه لكي يظهر رقم هاتفها عنده…وبعد أن انهي كل شئ وضع هاتفها في جيبها مثل ما كان وتركها في صدمتها…………..
____________________
نقول بعد مرور شهر كامل….
ونقول نبذه مختصره علي أحدث الشهر(معتز يوسف عايشين مبسوطين مع زوجتهم واولادهم ولكن حزنين في نفسالوقتعلي غيث..وآدم لم يرا تالين منذا ان اخذ منها رقم الهاتف..وماسه رافضه ان ترا غيث تماماً وغيث مفذ لها ما تريد ولكن يأتي كل يوم لكي يطمن عليها بدون ان ترا)
في الوقت الحالي….
في صباح يوم جديد استيقظت ماسه بألم شديد في معدتها ولم
بقلمي دينا محمود

 

 

تتحمل…ركضت سريعا الي المرخاص لتستفرغ وخي ماسكه معدتها بألم.. فالالم لم يتوصف….
ليخرج ماسه من المرخاص وتذهب الي التخت بألم وهي تتمني ان يزول هذا الالم…..
لتمر سعات وهي علي نفس الحاله لتقوم وتذهب الي المرخاص لكي تغسل وجهه لانها تشعر بارهاق شديد…
لتدخل ماسه وتحول الرجوع إلى التخت ولكن قدميها لم تستحمل لتقع مخشي عليها
___________
بعد مرور عدات سعات
لتفتح ماسه عينيها لتجد نفسها داخل أحضان غيث…الذي شعر بتحركها ليفتح عينيه ويقول
غيث:انت دلوقتي كويس..قلقتيني عليكي اوي
لتحول ماسه ان تتخلص من حضنه ولكن قاطعهم دخول الطيب
الدكتور:اسف ان قطعطكم بس عايزه ف كلمتين يا استاذ غيث
ليؤمي لها غيث وينهض ويقبل راس ماسه وذهب مع الطيب ودخلو والي مكتب الطبيب ليجده يقول
الدكتور:استاذ غيث حضرتك متجوز مدام ماسه من قد اي
غيث:من تلات سنين…خير في حاجه
الدكتور:لاء خالص…مدام ماسه حامل مبروك يا أستاذ غيث
غيث……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *