روايات

رواية عشق الصقر الفصل الثامن 8 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الفصل الثامن 8 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر البارت الثامن

رواية عشق الصقر الجزء الثامن

رواية عشق الصقر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الحلقة الثامنة

صقر بأمل:انشاء الله هتوافق.
رحاب وهي توجه نظرها لبباها:انا مش موافقة يابابا.
هند بقرف:وانت تطولي مش كفاية مستحملين شكلك.
الجد بحدة:هند!
رحاب بهدؤ نظرت إليها من ثم نظرت لبباها:بعد اذن حضرتك يا بابا أنا راحه الشركة.
الجد بحزن:مش انا قلت مافيش شغل النهاردة ثم أكمل بتسائل انت زعلانة مني لسى
رحاب ببرود:بعد اذنك يابابا عندي شغل.
سامي:ماشي يارحاب بس لينا كلام مع بعض.
صقر بحزن وهو ينظر لعمه:هي رفضاني ولا رفضه المبداء.
سامي بحزن عليه لأن حازم كان معرفه من البداية أن صقر بيحب رحاب:مش عارف…لما ترجع هتكلم معاها انشاء الله.
حازم:تعالى معايا ياصقر.
صقر ذهب معه بدون حديث
ريماس كانت قلقة على اخوها جدا لذلك ذهبت ورائهم

 

 

 

 

 

 

عند العائلة
سامي: معلش متزعلش من رحاب يابابا الي حصل زمان مآثر عليها.
هند بغل:وانت تقولها ليه اصلا كنت عايزها تكره عمي واهي كرهته انشاء الله تكون مستريح
سامي مردش عليها:ووجه كلامه لوالده:أنا عرفتهم لما كبروا كانت رحاب في تانية اعدادي كانوا بيسألوني دائما عن جدهم وجدتهم وكانوا دائما بيشوفوا صور حضرتك وصور ماما واخواتي من الاخبار.
الجد:انت مسامحني يابني أنا كان الغضب مسيطر عليا.
سامي قام خبط على كتف والده:اوعدك هحاول….بس انا لازم دلوقتي اروح لرحاب ومتعطلوش نفسكوا روحوا شغلكم…وجه كلامه لرامز خلي مراتك بعيد عن بنتي يارامز
رامز هزله رأسه وسكت
عند حازم وصقر
صقر:أنا تعبان اوي يا صحبي مكنتش متخيل أنها ترفض بالسرعة دي حتى مفكرتش قالت مش موافقة على طول.
حازم بحزن على صديقه:خير يا صحبي انشاء الله وبابا قال هيتكلم معاها أهدى كدا.
ريماس بقلق:أبيه انت كويس.
حازم:هو هايكون كويس دلوقت.
صقر بيمسح دموعه:أنا كويس ياحبيبتي.
ريماس:هو دا على شان هي رفضت هو انت بتحبها يا أبيه.

 

 

 

 

 

صقر:اه ياريماس بحبها مستعد اقول للعالم كله اني بحبها بس خلاص هي رفضاني.
ريماس:هي تطول اصلا هي مفكره نفسها مين
حازم بغضب:بعد أزنك ياريماس دي اختي ومسمحلكيش تتكلمي عليها كدا.
ريماس:أنا موجهتش ليك كلام يا بني ادم انت.
حازم:لاء دانت بطولي صوتك عليا كمان نسبهم ونروح عند رحاب كانت منهارة في البكاء
السكرتيرة:استاذ سامي موجود بره يا استاذه رحاب.
رحاب ببرود:داخليه
السكرتيرة:حاضر
سامي دخل:سلام عليكم
رحاب:عليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
سامي :ممكن اعرف حضرتك زعلانة ليه
رحاب:لما يكون في واحد عيز يتجوزني لمجرد انو يحميني ايه هيكون رد فعلك هتوافق؟!
سامي:مين الي قال لك الكلام الفاضي ده.
رحاب طلعت الموبايل وشغلت فيديو الفيديو كان فيه:-
صقر:اه صحيح الضابط سيف كلمني وقالي المفيا كان قصدها مين.
حازم بلا مبالاة:اكيد الوزير يعني هيعملوا ايه برحاب
صقر:فصيح يالا عايزين رحاب عشان تكون اخت نسر المخابرات.
حازم بغضب:ياولاد ال*******

 

 

 

 

 

صقر:أنا هطلب أيديها بكرا من عمي بخطبها عشان احميها.
(طبعا حصل مونتاج هه؟! قلت قبل ماتسئلوا)
خلص الفيديو
سامي:مين اللي بعتلك الفيديو ده
رحاب:مش مهم مين اللي بعته وبعدين أنا معرفش مين الي بعته
سامي:طب خلاص اهدي وانشاء الله خير وعلى فكره صقر بيحبك_اه متصدميش كده_حازم الي قالي ولما طلب ايدك مني وحضرتك رفضتيه عرفت انو بيحبك بجد مش كلام وخلاص ثم أكمل كلامه وكمان عارف انك بتحبيه.
رحاب بصدمة من أن صقر بيحبها وان بباها عرف انها بتحبه:ايه الي بتقوله ده يابابا اكيد ما بحبوش
سامي وهو ينظر في عينيها:مكنتيش زعلتي لما الفيديو اتبعتلك فيه انو هيجوزك عشان يحميكي وأنا هعرف مين الي بعتلك الفيديو ده

 

 

 

 

 

عند مازن وهند
هند:البت الي اسمها رحاب دي أنا مش عارفه شايفه نفسها على ايه وقال ايه..-وهي بتقلد رحاب-انا مش موافقة يابابا
مازن بخبث:مهي ليها حق في واحدة توافق تجوز واحد عايز يجوزها عشان يحميها بس.
هند بعدم فهم:ازاي مش فهمه
مازن فرجها على الفيديو
هند بفخر:ابني بصحيح
عند رحاب
رحاب:بابا ممكن اطلب طلب.
سامي بخبث:اممم قولي الي عندك
رحاب:……………
سامي بتنهيده:انشاء الله اما نشوف اخرتها معاكي ايه
رحاب زعلانة من الجد ليه؟! رحاب قالت ايه لبباها؟!

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *