روايات

رواية زواج غصب الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب البارت الأول

رواية زواج غصب الجزء الأول

رواية زواج غصب الحلقة الأولى

-يا ماما انا مش بحبه هو الجواز بلعافيه ياناااس
=بس ده ابن عمك يا ليان
-يعني ايه ابن عمي مهو ابن عمي بس بحبه زي اخويا يا ماما
=ياحبيبتي انا اخاف اموت واسيبك لوحدك وبعدين انا بحب يونس وهو شخص كويس ومناسب جدا ليكي وانا مش هلاقي احسن منه كفايه انه من لحمك ودمك يعني هياخد باله منك
-لا يا ماما مش هتجوزه اقولك علي حاجه مش هتجوز خالص اصلا
=ونبي يا ليان علشان خاطري يابنتي انا نفسي افرح بيكي قبل مااموت
-يووووه بقه يا ماما قولتلك متقوليش كده تاني ربنا يديكي الصحه بس مش هتجوزه برضوه وبعدين ده شخص ملزق وانا وهو مش بنطيق بعض اصلا
=ماشي يا ليان انا داخله انا

 

 

(مش بحب ازعل ماما بس انا فعلا مش بحبه بس لما شوفتها كده زعلات اوي من نفسي وقررت
-ماما خلاص انا موافقه
=ببتسامه بجد يا حبيبتي
-اه يا ماما بجد
في مكان تاني
»»««««««««
-ماما مستحيل اتجوزها وبعدين انتي عارفه اني بحبها زي اختي
=وانا مينفعش ارفض كلمه مرات عمك
-يعني ايه يا ماما
=الي سمعته يا يونس وبعدين دي بنت عمك يعني مش حد غريب
-بس انا مش بحبها
=والله انا قولت الي عندي هتيجي معايا بليل عند مرات عمك
-يووووه
بليل
««««««
جميله مامت ليان: اهلا اهلا نورتو ازيك يا ام يونس
لقاء مامت يونس: الحمدلله يا حبيبتي بخير انتي صحتك عامله ايه
جميله: الحمدلله
لقاء: اومال فين عروستنا الجميله
جميله: جوا تعالو اتفضلو هخش اناديها
عند ليان
••••••••••••

 

 

جميله: حبيبي خلصتي ولا لسه
ليان: جايه وراكي اهو
جميله: ماشاء الله بدر منور يا بنتي
ليان بحزن: ربنا يخليكي يا ماما
جميله: صدقيني يا حبيبتي هيجي اليوم وتعرفي انا بعمل كده ليه
ليان بعدم فهم: قصدك ايهm
جميله ببتسامه ولمست خدها: ها مافيش يا حبيبتي يلا علشان تشوفي عريسك
ليان: حاضر
بقلمي/menna moharam
بعد شويه
••••••••••••
جميله: تعالي نسيب العرسان لوحديهم يا لقاء وتعالي نشرب الشاي في البلكونه
لقاء: اه طبعا يا حبيبتي يلا
ليان بعصبيه: ولااا بقولك ايه انت تلغي الجوازه الهم دي
يونس بتبريقه: ايه ده فين الرقه الي كانت من ثانيتين
ليان: اهو انا كده وبص انا اصلا مش بحبك صدقني وانا مغصوبه ها
يونس: قال يعني انا ميت في دباديبك
ليان بغباء: مش عندي دباديب بس عندي عرايس
يونس: بجد والله
ليان: ايوه
يونس: طيب المهم انا كمان مش موافق وجيت علشان خاطر ماما
ليان: حلو اوي خلاص لو صممنا احنا الاتنين اننا مش موافقين كده مش هيبقا عندهم حل
يونس: اشطا اوي انا اصلا مش بطيقك
ليان: يعني انا الي بموت فيك
لقاء: متاكده من الي هتعمليه ده يا لقاء
جميله: لازم يعرف علشان يوافق
لقاء: طيب تعالي
لقاء: ها قولتو ايه ياولاد
يونس: احم احنا مش
جميله بمقاطعه: ثواني يا يونس معلش تعال ممكن اتكلم معاك قبل ما تقولو رايكو
يونس: ماشي يا حبيبتي تعالي
بعد شويه
••••••••••••••••••••••••••••

 

 

لقاء: ها يا ولاد قولتو ايه
ليان ببتسامه: انا مش m
يونس: انا موافق وكمان ليان موافقه صح يا بيبي
ليان: بيبك
يونس: الخطوبه ممكن تبقا الاسبوع الجاي والفرح هسيبكو انتو بقه تحدتو
ليان: لا ونبي طب متحدتو انت
يونس: خلاص تحبي امتي يا ماما جميله
ليان: اه يا ملزق يا بجح ده كلامنا من خمس دقايق
يونس: بت احترمي نفسك ومتنسيش اني جوزك
ليان: جوزك اه
بقلمي/menna moharam
يونس: عندك مانع
ليان: يييييي بارد وغتت وملزق
جميله: ليان عيب كده
ليان: اسفه انا داخله اوضتي
(معرفش ليه غير رائيه فجاه كده اكيد في حاجه غلط ده مكنش طايقني
جميله: شكرا ليك يا حبيبي انك وافقت
يونس: العفو يا مرات عمي ان شاء الله هتكوني كويسه علشانا
جميله: حدت يابني الفرح في اسرع وقت علشان انا خلاص شعري ابتدا يقع وابتدا يبان عليا التعب من الجلسات
يونس بدموع: خلاص بقه ياست الكل انتي هتبقي كويسه
فلاش باااك

 

 

جميله: يونس يابني انا عارفه انك مش بتحب ليان
يونس: عارفه
جميله: معنديش حل تاني خايفه اموت واسيبها لوحدها في الدنيا دي يابني اتجوزها علشان تحميها وتخلي بالك منها
يونس: ليه بس بتقولي كده طب ماهي هتلاقي ابن الحلال الي يحبها ويخاف عليها اشمعنا انا
جميله: يونس انا عندي الكانسر
يونس: ااايه
جميله: اختارتك انت علشان واثقه فيك وانك هتعرف تاخد بالك منها يا حبيبي هي متعرفش حاجه ومش هقدر اقولها لان ليان عندها السكر
يونس: متقلقيش يا حبيبتي خلاص الي حضرتك تشوفيه
جميله: يعني موافق
يونس ببتسامه: اه
بااااك
«««««««««
بقلمي/menna moharam

 

 

(يونس دكتور في الجامعه عنيه سودا وشعره اسود مافيش حد في حياته وبيعتبر ليان زي اخته مش اكتر باباه متوفي عايش هو وولدته بس
(ليان فرفوشه بتحب مامتها جدا عندها السكر بسبب زعلها علي باباها عنيها خضرا غامق وبيضا لسه بتدرس )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج غصب)

اترك رد