رواية صدماتي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح
رواية صدماتي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح
رواية صدماتي البارت الرابع
رواية صدماتي الجزء الرابع
رواية صدماتي الحلقة الرابعة
بتعمل اي هنا
مالك كان بيبصلها بحب وندم:جيت اشوفك
تالا :ده لي انت مين اصلا
مالك بندم وحزن:عارف انك م طايقاني وعندك حق بس ا انا اتغيرت ياتالا انا بحبك انا بجد بحبك ..وبيقرب يمسك ايديها :اديني فرصة تانية ارجوكي
تالا بعدت ايديها ورجعت لورا وقالت بدموع محبوسة:عمري عمري ماهسامحك تقول بقي عني قاسية تقول وحشة قول الي تقولو بس انا بكرهك يامالك بجد بكرهك ..واكملت بكسرة ووجع:كنت فاكرني هموت صح علشان كدة لحقت تجوز اي حد لا وياريت اجوزت حد غريب انت اجوزت اختي وصاحبت عمري ا انا بكرهكو بجد والحب الي انا كنت بحبهولك زمان بكرهكم قدو عشر مرات
وبصتله بكرهه وركبت عربيتها ومشيت
مالك دموعه نزلت وهو بيبص علي اثرها بحزن وندم بس فاق علي صوت اخته
تمارا بحزن :قولتلك انساها يامالك وعيش حياتك لان رجعكو مستحيل
مالك حضنها بسكات وقعد يعيط زي الطفل الصغير وتمارا بطبطب عليه بحزن
___________________________
كارما بهدوء:مكنتش متخيلة انك هتجيلي زيارة
تالا ببرود:خيالك ميروحش بعيد انا م جيالك علي سواد عيونك …واتنهدت بتعب وحزن كبير:لي عملتي كدة
كارما بدموع ندم وحزن:ك كنت بكرهك امي دايما كانت تقولي خليكي زي تالا اعملي زي تالا كانت تقولي اقلدك في كل حاجة كانت تقولي دايما انك احسن مني في كل حاجة كنت بحقد عليكي ولما امي ماتت وشوفت عيلتك حواليكي اخوكي وامك وابوكي مستحملتش والغيرة عمتني وقررت اني اموتهم وفعلا طلبت من حد وعملت حاجة في العربية واهلك عملو حادثة وماتو وللاسف مهدتش لما لقيت خطيبك انا محبتهوش انا حبيت اني ادمرك واخليكي تخسري كل حاجة وهو. كان سهل اوي وكان خاين واول مااخوكي مات وانتي دخلتي في غيبوبة علطول ماصدقنا اننا نتجوز علشان لما تفوقي تشوفي ده وتدمري اكتر …واكملت بعياط ووجع:ا انا م وحشة ياتالا انا الزمن والاهل وكل حاجة كانو جايين عليا لكن انا م مولودة كدة ..
تالا كانت بتسمع ودموعها نزلت بوجع وكسرة وقالت باانهيار:اا انا كنت معتبراكي اختي انا انا بكرهك بكرهككك بكرهكم كلكو ا
كارما بعياط وجع وهي بتبص علي البدلة الحمرة الي لابساها :ارجوكي سمحيني اانا فاضلي ايام وهموت ارجوكي سامحيني من الذنب ده وجت تمسك ايديها
تالا بعدت ايدها بغضب وكرهه وقامت :عمري عمري مو*تي ياكارما مو*تي انا كلمة بكرهك قليلة عليكي بجد ..وبصتلها بدموع ومشيت
_________________في مكان هادي
تالا قاعدة فيه وضامة رجليها وعمالة تعيط علي الي حصل لحياتها لقت حد جه قعد جمبها
*صعب صعب عارف بس ربنا اذا احب عبدا ابتلاه واكيد ربنا شايلك الاحسن
تالا وهي بترفع راسها بدموع:لسة فاكر المكان ده
يوسف بصلها بحب:عمري مانسيت حاجة تخصك …واكمل بهدوء:لما كنتي في غيبوبة كنت كل يوم اجي اتكلم معاكي لما كنت مااعرفش اجيلك كنت بحس اني يومي ناقص مع انك بتبقي م سامعاني بس كفاية انك قدامي كنت بمشي من عندك واجي علي هنا افتكر زكرياتنا واول مرة شوفنا بعض هنا …واكمل بحزن :كان نفسي تشوفيني ياتالا كان نفسي تشوفي مالك انه ميستاهلكيش بس لما لقيتك بتحبيه سكت ..اول مااحمد مات موته اثر فيا اوي كان اكتر من اخويا م صاحبي بس اول ما مات وانيت دخلتي في غيبوبة سافرت مقدرتش اقعد من غيركو كل ماامشي في حتة افتكر لما كنا مع بعض كل شارع هنا عاملين في زكريات سافرت خمس شهور ورجعت واول مارجعت ماكنتش بعدي يوم غير لما اشوفك كنت عارف انه مالك اتجوز كان نفسي تفوقي بسرعة علشان تعرفي حقيقته وانه ميستاهلكيش بس كنت خايف عليكي كنت خايف علي زعلك اول مافوقتي كنت بشوفك من بعيد كنت تعبان ومكنتش قادر اواجهك بس كنت براقبك شهرين بحالهم كنت حابسة نفسك في اوضتك كنت براقبك بصعوبة بس مكنتش بزهق ..وابتسم وهو بيمسح دموعه وبيبصلها :والنهاردة كنت براقبك بس مقدرتش اشوفك كدة ومجلكيش انا م بحبك ياتالا انا بعشقك وهفضل كدة لاخر العمر
تالا كانت بتسمع بندم ودموع واترمت في حضنه وقعدت تعيط :ا انا اسفة
ابتسم يوسف وبادل حضنها بحب :من غير ماتتاسفي انا مسامحك وبحبك
____________________________________________________
بعد ست سنين
كانت تالا واقفة بتستلم جايزتها افضل دكتورة سرطان في مصر
تالا بفرحة وهي واقفة علي المسرح وشايفة جمهورها ومن ضمنهم جوزها يوسف وابنها الصغير احمد الي شايله وتمارا وجوزها كريم وبنتها كاميليا والاطفال الي عالجتهم بصنلها بحب وفرحة وكذالك الكبار
وقالت بهدوء :اعرفكم بنفسي انا تالا محمد وقصة نجاحي هي قصة حياتي كاالاتي…كان عندي عيلة جميلة اوي امي وابويا وتوأمي اخويا احمد كنا عندنا تلاتاشر سنة خسرنا فيهم امي وابويا في حادثة متبقاش غيرنا انا واحمد كنا بنشتغل ونتعب علشان نعرف نعيش كنا مع بعض علي الحلوة والمرة كنا بنفرح مع بعض وبنزعل مع بعض لحد مابقي عندنا 18 سنة بدأ انه يتغير ويرجع تعبان ويقفل علي نفسه وكان دايما بيلبس كاب وكان بيجي يدخل اوضته ينام علطول في يوم ررجعت من برة لقيته …وسكتت بدموع ووجع :لقيته واقع والكاب وشعرو م موجود وكان حواليه د*م كنت في صدمة لحد ماوصلنا المستشفي وانا بترجي الدكتور يكون كويس دخلوه وبعد وقت خرج الدكتور وكان وشه مليان حزن وقالي انه كان عنده الكانسر ولما هو اكتشف كدة للاسف اكتشف متاخر وكان بيتعالج مع انه الامل كان قليل اوي ..ووصوت شهقاتها بدء يعلي:قالي عاوزك للمرة الاخيرة مكنتش مصدقة وجريت علي الاوضة وانا بمسك ايده وببوسها وبقوله هتبقي بخير هسافرك بس هو حسس علي وشي وابتسم والاجهزة صفرت حواليه دخل الدكتور وخرجني وخرج ..قالت بصوت متقطع ووجع:قالي البقاء لله هو ارتاح محستش نفسي بعديها ……..وقالت وهي بتمسح دموعها بابتسامة:الخلاصة ان المرض ده انا بكرهه واخترت المهنة دي علشان اقدر انتصر عليه واني ابذل كل جهدي علشان اتخلص منه اه زي مابنجح زي مابموت لما افشل بس بكون اقوي وبكرهه اكتر ..وطبعا انا ماوصلتش كدة لوحدي انا من غير صاحبت عمري واختي وحبيبي وجوزي تمارا ويوسف مكنتش هقدر اطلع من اوضتي حتي…واتنهدت بتعب وقالت بابتسامة :بس عارفين انا مبسوطة علشان عارفة ان اهلي مبسوطين وبتبسط لما انقذ حد من المرض ده .. وشكرا
ونزلت
تمارا مسحت دموعها وجريت عليها حضنتها:انا انا فخورة بيكي بجد
تالا بدالتها الحضن بحب وبصت ليوسف
يوسف:اوعي كدة احضن مراتي الاه
تمارا وتالا ضحكو ويوسف بص لتالا وحضنها بحب وومسح دموعه الي محبوسة :زمانه مبسوط وفخور بيكي علي فكرة
تالا ابتسمت بحب وحضنتو:انا بحبك
يوسف بحب وعشق :وانا بعشقك
…..وتمت
لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية صدماتي)