روايات

رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم زوزا

رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم زوزا

رواية رهف البارت الخامس

رواية رهف الجزء الخامس

رهف
رهف

رواية رهف الحلقة الخامسة

رهف: غصب عني افتكرت..
في مكتب زياد
زياد: دي دي رهف دي اتجوزت ومبسووطه وكان حاسس بضيق نفس وبيخرج براا الشركه بتهور
رهف بتستجمع نفسهاا وبتخرج وبتبدأ تفهم الشغل وتتأقلم معااهم
نديم: فين زياد
موظف: خرج يافندم
نديم: خرج ازااي هو لعب عيال
موظف هرن عليه
نديم: رن عليه وقولو يجي احنا شغل مش بنهزر
موظف: حااضر
زياد: الو
_انت فين يابني
زياد: عاوز اي
_تعالي حالا نديم بيه مضايق وبيسئل عليك
زياد: جااي
بعد شويه وصل زياد دخل الشركه لقي نديم واقف مع كبير الموظفين وبيتناقشو في موضوع ونديم مش واخد بالو زياد فضل يدور عليها بعيونو لحد ملقاها واقفه قدام مكتب موظفه وبتقرأ ملف راحلها وبهدوء رهف
رهف سمعت صوتو تمالكت نفسها وبثقه بصتلو وقالت نعم
زياد: رهف انتي كويسه رهف: افندم
زياد: طمنيني عليكي
رهف: وانت ماالك اتفضل علي شغلك
زياد: متعمليش فيا كداا انا كنت قلقان عليكي ممكن تديني فرصه اشرحلك
رهف: احنا هناا في مكان شغل وانا ابقا مرات مساعد المدير مفيش اي علاقه بتربطنا ببعض ولا ليك حق تتكلم معايا وسابتو ومشيت
زياد لنفسو اتغيرت اووي مش دي رهف اللي كانت بتموت فياا
خلص اليوم والكل رجع علي بيتو
عند زياد راجع متعصب ومش طايق نفسوو
حياه: حبيبي انت كويس
زياد: رجعت
حياه: هي مين

 

 

 

زياد: رهف
حياه: انت بتقول اي رهف في مصر طيب كانت فين ورجعالك
زياد: رهف مرات نديم مساعد المدير اللي كان جاي من امريكا
حياه: اتجوزت
زياد: رجعت قويه ومش هاممها حاجه عاملتني بكل جمود وكأني ولا حااجه نظرات عيونها كان فيها استحقار
حياه: لسه بتحبهاا
زياد تمالك اعصابو مش عارف بس انا كنت عاوز افهمها واعتذر
حياه: تفتكر هتسامحك بعد اللي عملتو
زياد بيبص في عيون حياه وبيحس بإن غلطتو كبيره
انا انا عاوزها مبسوطه هي اتجوزت بس انا مش عارف ليه لما شوفتها مع واحد تاني قلبي واجعني وحسيت اني عاوز اشدها من جمبو واخودها معايا حيااه انا مش عاوزك تزعلي انا بفضفض معاكي عشان عارف انك بتفهميني
حياه بخذل ولا يهمك فهماك
عند رهف
نديم: رهف كانت بتتعامل معايا عادي جداا والاغرب انها محسستنيش انها مضايقه او زعلانه بالعكس كانت بتهزر معايا ولا كأنها شاافت زياد مش عارف دي قوه ولا تظاهر بالقوه
وصلنا ع البيت
رهف: الاولاد وحشووني بطريقه
نديم: واناا جداا
بتفتح رهف الباب بتلاقي التلاته بيتسابقو ع اللي هيروحلها الاول
رهف: ياعمري اناا
بيحضنوها جاامد
مااامي
نديم: اهلا اهلا بيبوسهم ويحضونهم
رهف: بتكلم المساعده اللي بتساعدها في البيت قوليلي تعبوكي
ريناد: لا والله يامدام رهف دول عسل جداا هما اشقيه شويه بس دمهم خفيف اوي
رهف: ربنا يخليكي يااقمر
ريناد: بس بصراحه لسه مخلصتش الغدا اصل كنت خايفه اسيبهم يوقعو حاجه عليهم
نديم: لا ولا يهمك اي رائيكو نخرج نتغدي بره
رهف: يااريت
ريناد: تمام وانا هخلص شغل البيت الي ناقص
رهف: لا طبعا انتي هتيجي معانا
ريناد: لا لا
نديم: يالا اجهزي هتيجي معانا
ريناد: شكراا يا استاذ نديم
رهف: يالا هلبس الاولاد ونلبس ونخرج علطول
عند زياد نوال بتخبط ع الباب
حياه: اتفضلي ياخالتي
نوال: بتدخل من غير ماتتكلم
حياه: عامله اي ياخالتي
نوال: زياد فين
حياه: بياخد شاور
نوال: طيب
بتقلع نوال الطرحه وتاخد راحتها
‏حياه: اي داا ياخالتي شعرك عامل كدا لي
‏نوال: ماالو
‏حياه: دا خف اووي
‏نوال: خف اي شعري حلو ومفيهوش حاجه
‏حياه: انا مش هكدب عليكي انا بس قلقت ف قلتلك لو تكشفي عشان تطمني
‏نوال: اسكتي انا كويسه مفنيش حاجه انتي هتصدعيني
‏حياه: سكت ودخلت علي المطبخ عشان اجهز الغداا بس كان محروق دمي وانا بقطع الخضار السكينه عورتني جامد ااااااه
‏زياد: سمعت صوت حياه بتصرخ جريت ع المطبخ لقيت ايديها متعوره وفي دم كتير نازل انتي كويسه
‏حياه: ايدي بتوجعني اووي
‏زياد: طيب تعالي
‏نوال: اي يامتخلفه انتي بتصرخي ليه
‏زياد: في اي ياماما ايديها اتعورت
‏نوال: ياختي عليكي وعلي دلعك
‏زياد بنفاذ صبر: ماما اخرجي استريحي برا
‏نوال: انت بتطردني
‏زياد: انا قولتلك حاجه دلوقتي بقولك استريحي في الصاله
‏نوال: ااه يانوال ابنك بيطردك من بيتو انا ماشيه ياخوياا ناقص تشدني وتحدفني في الشارع
‏زياد: كنت واقف مصدوم من كلامها بصيت علي حيااه لقيتها هتموت من الضحك نسيتي وجع ايدك دلوقتي
‏حيااه: مش قادره بصراحه
‏زياد: هو انا طردتها
‏حيااه: هههههههههههههه زياد بضحك تعالي الفلك ايدك
‏اهو ياستي خلصت بتوجعك
‏حياه: لا
‏زياد: طيب متجبيش عليها مايه بقاا
‏حياه: هحاول هدخل اجهز الغداا
‏زياد: لالا متتعبيش ايدك تعالي نتغدا بره
‏حياه: بجد

 

 

 

‏زياد: ايواا
‏حياه: طيب هلبس
‏زياد: تماام
‏عند نديم
‏نديم: يالا ياعمري
‏رهف: ياالا ياروحي
‏وخرجو هما والاولاد وريناد وراحو علي مطعم كويس
‏زياد: يالا ياحبيبتي
‏حياه: يالا ياحبيبي
‏نديم: تحبو تطلبو اي
‏وبعد شويه طلبو الاكل
‏زياد: عجبك المطعم
‏حياه: تحفه
‏زياد: تطلبي اي
‏حياه: هطلب بيتزا
‏زياد: تماام وطلب الاكل
‏علي ترابيزه نديم كان وصل الاكل وابتدو ياكلو ورهف بتأكل الاولاد وريناد بتساعدها
‏وعلي تربيزه زياد وصل الاكل
‏رهف: عمران اقعد علي الكرسي بتاعك حبيبي
‏نديم: سيبيهم يلعبو المكان امن
‏رهف: تماام عمران متروحش بعيد
‏عمران: اوكاي
‏نديم ورهف وريناد بيتكلمو وبيهزرو والاولاد بيلعبو جمب الترابيزه بتاعتهم
‏بتيجي بلونه قدام عمران وبتطير وبيجري وراها
‏حياه: الله بلونه وبتمسكها بتاعت مين دي
‏زياد: في طفل جاي وراها اكيد بتاعتو
‏حياه بتلف للطفل ياروحي الله واكبر عليه
‏عمران بيقرب من حياه عشان ياخد البلونه
‏حياه بتشيلو علي رجليها وتبوسو شوف يازياد قمر اووي
‏زياد بيقرب منو ويمسك ايدو ااه عسل اووي
‏رهف: عمراان فينريناد بتلتفت تدور عليه اهو عند الترابيزه دي هروح اجيبو
‏رهف بتبص علي الترابيزه بس مش شايفه مين قاعد عليها لا خليكي هروح انا وبتقوم عشان تجيبو
‏زياد: بيقرب من عمران وبياخدو في حضنو ويبوسو ربنا يحميه ل اهلو
‏حياه: فين ماما حبيبي
‏عمران: ماما هناك
‏حياه: اسمك اي
‏رهف: عمراان

يتبع…

  • لقراءة الفصل التالي:اضغط هنا
  • لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رهف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *